خبرگزاری کار ایران

دغدغه‌های کارگران شهرداری‌های استان کردستان/ دستمزدهای معوق را بپردازند!

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۹۷۰

کارگران شهرداری‌های استان کردستان می‌گویند: از مقامات استانی و کشوری درخواست داریم برای پرداخت معوقات مزدی کارگران شهرداری‌ها اقدام کنند.

جمعی از کارگران شهرداری‌های مختلف در استان کردستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد کردند. این کارگران پیمانکاری که عموماً به صورت پارکبان، فضای سبز یا پاکبان مشغول به کار هستند، کار خود را در دوران کرونا، «سخت» و بسیار خطرناک توصیف می‌کنند و می‌گویند: علیرغم سختی کار، مطالبات مزدی ما را نمی‌پردازند.

این کارگران که از سال گذشته، معوقات مزدی پرداخت نشده دارند و بارها برای دریافت مطالبات خود به سازمان شهرداری‌ها مراجعه کرده‌اند، می‌گویند: نباید بار رکود ساخت و ساز و کمبود درآمد شهرداری‌ها بر دوش کارگران حداقل‌بگیری باشد که هر روز در خیابان‌ها حاضر هستند و بیش از همه زحمت می‌کشند. آن سالها که وضع شهرداری‌ها خوب بود، آیا بخشی از سود خود را به کارگران اختصاص دادند که حالا ما باید بار ضررها و رکود را به دوش بکشیم؟!

این کارگران خطاب به مقامات استانی ازجمله استاندار کردستان می‌گویند: تقاضای ما این است که بودجه جداگانه برای تسویه حساب مطالبات مزدی کارگران شهرداری‌ها اختصاص دهند و سرنوشت کارگران را به خود سازمان‌های شهرداری واگذار نکنند. مقامات بالاتر باید به کار شهرداری‌ها نظارت کنند تا آنها را وادار به پرداخت دستمزد کارگران نمایند.

این کارگران پراخت دستمزدهای معوق، پرداخت منظم دستمزدهای جاری و حق بیمه و همچنین دادن تجهیزات ایمنی و وسایل بهداشتی را مهمترین خواسته‌های کارگران شهرداری دانستند و گفتند از همه مقامات ازجمله استانداری و نمایندگان مجلس درخواست داریم به این شرایط رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز