خبرگزاری کار ایران

درخواست بیش از ۱۲ هزار کارگر قمی برای دریافت مزایای بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۹۳۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم، گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ کارگر قمی در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند اما فقط ۹۰۰۰ نفر مشمول قانون کار هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم، «مصطفی کاویانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم، گفت: از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۸ تا امروز تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰کارگر از استان قم در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۹۰۰۰ نفر مشمول قانون کار هستند.

وی با اشاره به شرایط استفاده از بیمه بیکاری عنوان کرد: کارگران قراردادی باید در آخرین کارگاه، یک سال سابقه بیمه مستمر داشته و بدون میل و اراده شخصی بیکار شده و آماده به کار باشند تا بیمه بیکاری شامل حالشان شود؛ لازم به ذکر است به موجب قانون بیمه بیکاری در حوادث غیر مترقبه شرط سابقه منتفی است و کارگر با هر سابقه ای می تواند از بیمه بیکاری بهره‌مند شود.

کاویانی ادامه داد: شرکت‌هایی که اعلام ورشکستگی و یا تمدید قرارداد نکرده‌اند در صورتی که جزء دسته‌های پرخطر یا سایر دسته‌هایی باشند که متاثر از کرونا بیکار شدند می توانند به طور موقت، تا پایان شیوع ویروس کرونا از بیمه بیکاری استفاده نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم حمایت از کارگران و کارفرمایان را در این شرایط ضروری دانست و گفت: به کارفرمایانی که در ایام کرونایی کارگری را اخراج نکرده‌اند تسهیلات مناسب با ضوابط اعلام شده تعلق می‌گیرد؛ همچنین برای کلیه یارانه بگیران نیز مبلغ یک میلیون تومان وام قرض الحسنه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کاویانی درخصوص آغاز به کار کارخانجات با وجود ریسک شیوع ویروس کرونا گفت: براساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل پرخطر تعطیل و سایر مشاغل با رعایت موازین بهداشتی به خصوص فاصله گذاری اجتماعی بلامانع هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز