خبرگزاری کار ایران

فعالیت کارخانه پویا نخ ایلام از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۸۶۸

کارخانه «پویا نخ» ایلام که از ابتدای فروردین ماه سال جاری با ۱۵۰ کارگر به دلیل شیوع کرونا فعالیت خود را متوقف کرده بود، امروز فعالیت دوباره خود را از سر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، واحد «پویا نخ» ایلام از صبح امروز یکشنبه (۱۴ اردیبهشت ماه) فعالیت دوباره خود را از سر گرفت.

برخی منابع کارگری در این واحد تولیدی در استان ایلام با اعلام این خبر گفتند: از ابتدای فروردین ماه سال ۹۹ واحد تولیدی پویا نخ به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیلی درآمد و قرار بود کارگران برای مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

این کارگران با بیان اینکه در آن زمان حدود ۱۵۰ کارگر موقتا بیکار و نگران امنیت شغلی خود شدند، در ادامه افزودند: با مساعدت مسئولان و تلاش کارگران با برطرف شدن بخشی از مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، خطوط تولیدی کارخانه راه‌اندازی شده و کارگران با رعایت نکات بهداشتی فعالیت شغلی خود را آغاز کرده‌اند.

کارگران در ادامه درباره مطالبات یک ماهه فروردین خود گفتند: قرار شده است کارگرانی که در این مدت فعالیت شغلی در کارخانه داشته‌اند برای دریافت حقوق فروردین ماه از طریق شکایت به اداره کار این مطالبه به حق خود را پیگیری کنند. در عین حال کارگرانی که در ایام فروردین ماه کارکرد نداشته‌اند، از طریق بیمه بیکاری اقدام کنند.

منابع کارگری با بیان اینکه در حال حاضر کارگران از وضعیت موجود رضایت دارند، در خاتمه درباره وضعیت حق بیمه اردیبهشت ماه خود افزوند: کارفرما وعده کرده‌ حق بیمه اردیبهشت ماه کارگران را از اول این ماه برای کارگران محاسبه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز