خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

اعطای سهام ترجیحی به معلمان از صندوق ذخیره فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۳۹۰

یک عضو کانون صنفی معلمان ایران با بیان اینکه عرضه صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس می‌تواند به شفاف‌سازی آن کمک کند، گفت: می‌توان از این صندوق به فرهنگیان سهام ترجیحی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی بهلولی عنوان کرد: وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان تا قبل از دولت یازدهم، به ویژه در دولت‌های نهم و دهم، بسیار آشفته و نابسامان بود. در دولت یازدهم هم شفاف‌سازی صورت نگرفت. در اواخر دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم صندوق ذخیره فرهگنیان از فضای غیرشفاف قبلی خارج شد و بنا بر گزارش‌هایی که ارائه می‌شود در سال‌های اخیر؛ این صندوق سودده هم بوده است.

او با اشاره به پیشنهاد عرضه سهام این صندوق در بورس، عنوان کرد: هر شرکتی که وارد بورس می‌شود باید سهامی عام باشد. صندوق ذخیره فرهنگیان سهامی خاص است و اگر وارد بورس شود، سهامی عام می‌شود. شرکتی که وارد بورس می‌شود باید مدام گزارش بدهد و بورس بر آن نظارت دارد. ورود به بورس یعنی حیاط خلوت کسانی که از آشفته بازار بنگاه‌ها استقبال می‌کنند، از بین می‌رود و نهاد اقتصادی شفاف می‌شود.

این عضو کانون صنفی معلمان ادامه داد: اگر این شرکت سودده باشد و به بورس برود بر ارزش و اعتبار آن افزوده می‌شود. بر این اساس باید از ورود صندوق فرهنگیان به بورس استقبال کنیم. به نظر می‌رسد کسانی که به ورود صندوق به بورس اعتراض دارند در نگاهی خوشبینانه با دیدی هویتی به ماجرا نگاه کرده‌اند، یعنی اینکه می‌گویند این صندوق، نهادی فرهنگی است و باید فرهنگی بماند، درحالیکه این نهاد، اقتصادی است. لزومی هم ندارد وقتی وارد بورس شد اسمش را عوض کنند. خیلی از شرکت‌ها اینطور هستند که با اسم و عنوان خودشان کار می‌کنند و اگر خوب کار کنند به اعتبار جامعه فرهنگیان کمک می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه ما نباید با این نهاد اقتصادی که هدفش سوددهی به جامعه فرهگیان بوده است برخورد هویتی داشته باشیم، گفت: اگر هم به دنبال این هستیم که هویت آن حفظ شود و معلمان سهام آن را داشته باشند، می‌توانند از سهام ترجیحی استفاده کنند، یعنی در عین حال که این صندوق وارد بورس شده و از امتیازات بورس بهره‌مند می‌شوند در عرضه سهام، فرهنگیان را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز