خبرگزاری کار ایران

نام‌نویسی ۱۲ هزار نفر از هرمزگان در سامانه بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۲۳۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۱۲ هزار نفر از استان در سامانه بیمه بیکاری به نشانی Bimebikari.mcls.gov.ir ​برای بهره‌مند شدن از این خدمت بیمه‌ای در زمان شیوع بیماری کرونا ثبت‌نام کرده‌اند.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، هادی ابراهیمی افزود: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری با ثبت اطلاعات هویتی، شغلی، کارگاهی و بیمه ای در این سامانه اقدام و کد رهگیری خود را دریافت کرده‌اند.

او اظهارکرد: فرآیند بررسی اطلاعات این افراد درحال انجام است و هم اکنون نیز معرفی افراد مشمول دریافت این خدمت بیمه‌ای که حق بیمه آنان پرداخت شده نیز به سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است.

ابراهیمی یادآور شد: ۱۰ رسته‌ای که از سوی معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به عنوان مشاغل با بیشترین میزان آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا هستند در اولویت دریافت حق بیمه بیکاری قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیمه بیکاری کمکی است به مشاغل که به دلیل  شیوع بیماری کرونا در کشور نتونسته‌اند فعالیت خود را ادامه داده و کسب درآمد داشته باشند تا فعالان آنها برای گذران زندگی مشکل کمتری داشته باشند.

او گفت: شرایط کرونا به مانند شرایط جنگی است که قابل مقایسه با شرایط عادی نبوده و شرایط عادی نیست، باید با کمک همدیگر این روزهای سخت را پشت سر گذارده و کار کرد که زندگی مردم کمتر متاثر شود.

ابراهیمی اشاره کرد: در همین راستا از بازرسان کارگاه‌ها خواسته شده بر حفظ سلامت و تندرسی نیروهای کار و کمک به کارفرمایان در این شرایط توجه بیشتری نسبت به قبل داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: با تعاون، همدلی و یاری همدیگر می‌توان این روزهای سخت را که همه چیز از شیوع بیماری کرونا متاثر شده پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز