خبرگزاری کار ایران

واگذاری واگن‌پارس به مپنا و هپکو به ایمیدرو قطعی است/هپکو هفته‌ای آینده واگذار می‌شود/ همیشه دست‌های نامرئی نمی‌گذارند تصمیمات اجرایی شوند

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۱۸۳

استاندارمرکزی از واگذاری شرکت هپکو اراک به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع غذایی کشور (ایمیدرو) و واگن پارس به مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) طی چند هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدعلی آقازاده در نشست صمیمی با نمایندگان جامعه کار و تولید استان مرکزی به مناسبت هفته جهانی کارگر، اظهار کرد: در اواخر آذر ماه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شرکت هپکو و آذرآب با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و تصمیم‌های خوبی گرفته شد، اما هنوز در اجرای آن مشکل وجود دارد.

وی ادامه داد: همیشه دست‌های نامرئی در سیستم‌های اداری نمی‌گذارد که این تصمیمات اجرایی شود و ما اجازه این کار را نمی‌دهیم به‌طوری که با پیگیری‌های به‌عمل آمده مجموعه مدیریت استان مشکلات حل شده و هپکو ظرف چند هفته آینده به ایمیدرو واگذار می‌شود.

استانداری مرکزی در خصوص واگذاری واگن پارس گفت: در دی ماه سال گذشته توافق نامه بین مپنا و ایدرو منعقد شد و شخصاً خبر واگذاری واگن پارس به مپنا را اعلام کردم و حتماً واگن پارس به مپنا واگذار می‌شود.

آقازاده بیان کرد: شرکت واگن پارس سال گذشته توانسته ۵۲۲ دستگاه واگن را تولید کند و امسال در صورت برطرف شدن مشکلات این واحد صنعتی می‌توان قرارداد ۷۰۰ واگنی را عملیاتی کرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر فعالیت مدیرعامل مستعفی شرکت هپکو، عنوان کرد: مدیرعامل ۶ ماه است استعفا کرده و بلاتکلیف است و باید تا مشخص شدن واگذاری در شرکت حضور داشته باشد.

استاندار مرکزی در ارتباط با شرکت آلومینیوم نیز اظهار داشت: پودر آلومینا که ماده اولیه خط تولید ایرالکو است تا پایان تیر ماه امسال تأمین شده است و تا یک‌سال دیگر نیز بر اساس انعقاد قرارداد شرکت‌های خارجی مشکلی در تأمین مواد اولیه این واحد تولیدی وجود ندارد.

به گفته آقازاده، برای آندسازی بیش از ۲۸ میلیون دلار ماشین‌آلات خریداری شده است و باید در کارخانه جانمایی شود و امسال باید تلاشی در راستای پیشرفت کارخانه کربن صنعت صورت بگیرد که می‌تواند آند تولید کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: سال گذشته با وجود بیماری کرونا در اسفند ماه کارنامه اقتصادی، تولیدی و صنعتی استان بهتر از (مدت مشابه) سال ۹۷ بوده است.

به گفته وی، سال گذشته با وجود اعمال تحریم‌ها حجم صادرات غیرنفتی استان مرکزی یک میلیارد دلار بوده و نزدیک به ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

آقازاده گفت: کارگران با وجود تحریم‌ها در جبهه‌های تولید استان را در بخش‌های صنعتی و فرآیندهای اقتصادی روسفید کردند و اگر پیگیری و تلاش کارگران و کارفرمایان استان نبود، قطعاً شرایط امروز استان به‌گونه‌ی دیگر رقم می‌خورد.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از یک‌صد میلیون شغل در دنیا از بین رفت و صدها میلیارد دلار به بخش تولید و کارگران شرکت‌ها خسارت وارد شده است و تنها در آمریکا بین ۳۰ تا ۳۲ میلیون شغل از بین رفته است، یک سوم مبتلایان به کرونا مربوط به این کشور است و بیش از ۵۴ هزار نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و میزان خسارت وارد شده بیش از تاریخ جنگ جهانی دوم است، آمریکا کشوری که از هر جهت به خود می‌بالید امروز نتوانسته با این ویروس مقابله کند و این انتقام خدا به دلیل خون‌های به ناحق ریخته توسط این کشور است.

استاندار مرکزی گفت: در این مدت قیمت نفت آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و در طول چهل سال گذشته جمهوری اسلامی پیوسته در فشار و تحریم و محدودیت بوده است، اما کمترین خسارت را در این مدت متحمل شد، اما این خسارت قابل جبران است و باید با همین امکانات و آورده‌های دولتی بخشی از زیان وارد شده به کارگران را که در این مدت متحمل شدند را جبران کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز