خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

چرا معلمان با عرضه سهام "صندوق ذخیره فرهنگیان" در بورس مخالفند؟

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۱۶۷

جعفر ابراهیمی، با تاکید بر حق مشارکت معلمان، گفت: فرهنگیان باید بتوانند در تصمیم‌گیری برای اداره اموال خود دخیل باشند.

جعفر ابراهیمی (بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با صندوق ذخیره فرهنگیان و وضعیت این صندوق گفت: دو سال پیش وقتی قرار شد نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرنگیان حضور داشته باشند و انتخاب شوند، نمایندگان معلمان و تشکل‌های صنفی اعتراض کردند چراکه طرح انتخابات را کارآمد و مفید به حال معلمان نمی‌دانستند. پیشنهاد این بود که سه نفر از نمایندگان معلمان در هیات امنای صندوق حضور داشته باشند اما علت مخالفت تشکل‌های صنفی این بود که بر این اعتقاد بودند که قبل از هر انتخاباتی، باید ساختار صندوق اصلاح شوند به گونه‌ای که مشارکت حقیقی معلمان میسر شود چراکه بدون تغییر اساسنامه و واقعی کردن جایگاه مشارکتی ذینفعان، اصلاحات فرعی به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: در آن زمان، به هر حال این انتخابات برگزار شد؛ اعتراضاتی به مساله صورت گرفت و ما همان زمان مطرح کردیم که دنبال حل مساله به صورت اصولی نیستند. الان بعد از دوسال با وجود آن انتخابات و مشارکت گروه‌هایی از معلمان، نه تنها هیچ اصلاحاتی صورت نگرفته، بلکه بدون جلب نظر و تایید بدنه معلمان، در حال عرضه سهام صندوق در بورس هستند. اینکه عرضه در بورس برای آینده معلمان مفید فایده هست یا خیر، بحث جداگانه‌ای است و من در این زمینه، تخصص ندارم اما مساله اصلی اینست که هرنوع تغییر در وضعیت سهام شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، بدون توجه به نظر و رای معلمان و در نظر گرفتن حق مشارکت آنها درست نیست.

به گفته ابراهیمی، در سالهای اخیر، حق مشارکت معلمان و سایر مزدبگیران در سرمایه‌ها و اندوخته‌های خود، به میزان زیادی سلب شده است و مزدبگیران از دایره مدیریتی اموال و سرمایه‌های بین نسلی خود کنار گذاشته شده‌اند.

او ادامه می‌دهد: اکنون معلمانی که در انتخابات شرکت کرده و عضو هیات امنای صندوق شدند، باید به جامعه معلمان پاسخ بدهند که عرضه سهام در بورس چه سودی برای معلمان دارد و اینکه پس از عرضه در بورس، صاحبان جدید سهام – که الزاماً از  فرهنگیان و معلمان نیستند- جزو ذینفعان صندوق می‌شوند، چه مخاطراتی برای صاحبان واقعی صندوق یعنی فرهنگیان کشور خواهد داشت.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز