خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی تأکید کرد:

پرداخت کامل حقوق معلمان مدارس غیردولتی در ایام تعطیلات کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۸۸۳

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مؤسسان مدارس غیردولتی موظف به پرداخت حقوق کامل معلمان در ایام تعطیلات ناشی از کرونا هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت آموزش‌ و پرورش، ظهر امروز سعید صالح در گفتگو با شبکه خبر، در مورد تعیین تکلیف شهریه مراکز و مدارس غیردولتی اظهار کرد: در مدارس غیردولتی در ایام تعطیلات ناشی از شیوع بیماری کرونا آموزش تعطیل نبوده و به‌صورت مجازی به دانش آموزان ارائه‌شده و در اکثر موارد برای مدارس بارمالی بیشتری نسبت به قبل داشته است.

پرداخت شهریه مدارس غیردولتی

وی در مورد شهریه مدارس غیردولتی گفت: بخشی از شهریه مدارس غیردولتی که به آموزش برنامه‌های درسی اختصاص داشته به‌هیچ‌ عنوان قابلیت بازگشت ندارد اما بخشی از شهریه که به برنامه‌های غیردرسی در ساعات فوق‌برنامه برخی از مدارس غیردولتی اختصاص داشته است، کمیته‌ای در شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مدارس غیردولتی تشکیل‌شده است و تا پایان سال با توجه به اینکه کلاس‌های غیردرسی به چه میزان و چگونه تشکیل‌شده است، میزان این شهریه را مشخص می‌کند و در مورد نحوه برگشت این شهریه به اولیا، بعد از تصمیم‌گیری در شورای سیاست‌گذاری در پایان سال تحصیلی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بخشش اجاره‌بها مدارس غیردولتی

صالح ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس در ماه‌های اخیر طی مصوبه‌ای که در شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مدارس غیردولتی به تصویب رسید برای کلیه مدارس غیردولتی در ماه‌های تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا بخشودگی اجاره‌بها منظور می‌شود.

حقوق معلمان مدارس غیردولتی

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در پاسخ به این سؤال که در ایام تعطیلات ناشی از ویروس کرونا میزان حقوق معلمان مدارس غیردولتی کم شده است یا خیر؟ گفت: از روزهای ابتدای تعطیلات اعلام کردیم با توجه به اینکه آموزش در این مدارس تعطیل نیست، مؤسسان مدارس موظفند حقوق معلمان را طبق قراردادهایی که با آن‌ها دارند به‌طور کامل پرداخت کنند و در این زمینه اگر معلمی شکایت دارد می‌تواند با سامانه ۴۳۱۷ تماس بگیرد تا مسئله توسط کارشناسان مربوطه پیگیری و به نتیجه برسد.

پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی

وی در مورد پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی گفت: تمام مدارس می‌توانند طبق روال گذشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای سال بعد پیش ثبت‌نام انجام دهند و میزان شهریه‌ای را به‌صورت علی‌الحساب تعیین کنند تا سامانه شهریه مدارس غیردولتی را تا پایان خردادماه به استان‌ها ابلاغ کنیم.

افزایش شهریه براساس ۷ الگوی تعیین‌شده

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی افزود: با توجه به افزایش نرخ اجاره‌بها، نرخ حقوق معلمان ممکن است افزایش شهریه داشته باشیم که نرخ نهایی آن بعد از آماده شدن سامانه شهریه مشخص می‌شود. در سامانه شهریه، قانون افزایش شهریه مطابق ۷ الگوی اصلی تعریف‌شده و با توجه به شرایط مدرسه، محله و اطلاعاتی که در سامانه قرار می‌گیرد مقدار شهریه سالانه برای هر مدرسه به‌طور جداگانه مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز