خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب در برنامه "کارگران و امنیت شغلی" مطرح کرد:

آخرین قول و قرارها درباره افزایش دستمزد کارگران/ مزد کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای هیچ کارگری قابل توجیه نیست/ در سال قبل قدم کوچکی به سمت امنیت شغلی برداشته شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۸۵۱

دبیرکل خانه کارگر گفت: امروزه دستمزد کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای هیچ کارگری قابل توجیه نیست. این موضوعی است که جلسات و بحث‌های زیادی برد و طی آخرین قول و قرارها به شورایعالی کار موکول شد تا دوباره در اینباره تصمیم بگیرند. ما امیدواریم این جلسه دایر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (رئیس فراکوسین کارگری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر) در مراسم مجازی به مناسبت هفته کارگر با موضوع "کارگران و امنیت شغلی" که در محل دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالیم که در هفته کارگر در خدمت کارگران هستیم که به صورت آنلاین برنامه‌های خانه کارگر را تعقیب کردند. به خصوص کارگران قراردادی که این روزها دغدغه امنیت شغلی دارند. 

او ادامه داد: سالی که گذشت یک قدم کوچک به سمت امنیت شغلی برداشته شد که اهمیت زیادی برای کارگران داشت. با تصویب آیین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار بنا بر این شد تا قرارداد کارهایی که طبیعت موقت و غیردائم دارد، حداکثر مدت چار سال داشته باشد. 

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ربیعی، وزیر وقت کار در تنظیم آیین‌نامه گفت: آقای مشیریان در وزارتخانه نیز با همکاری اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی نقش مهمی در تنظیم این آیین‌ نامه داشتند.  

دبیرکل خانه کارگر با بیان به اینکه هنوز تا رسیدن به امنیت شغلی کارگران خیلی فاصله داریم، گفت: تصویب آیین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار قدمی در راستای امنیت شغلی بود؛ اگرچه قدم کوچکی است. 

او ادامه داد: یک موضوعی در مجلس شورای اسلامی بر زمین مانده که امیدواریم تمام شود، موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری است که نمایندگان مجلس پذیرفتند که آن را حل و فصل کنیم اما روند رسیدگی به آن در مجلس به کندی پیش می‌رود. این موضوع را  با وجود اینکه تلاش‌ها با اینکه اثر آن را می بینیم اما در دستور هفتگی مجلس هنوز قرار نگرفته است. رسیدگی به این موضوع مشکل ۴۷۰ هزار نفر را کم می کند و امیدواریم نمایندگان مجلس کمک کنند تا این قدم هم برداشته شود. 

محجوب در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه حداقل دستمزد امسال در شورایعالی کار اشاره کرد و گفت: امروزه دستمزد کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای هیچ کارگری قابل توجیه نیست. این موضوعی است که جلسات و بحث‌های زیادی برد و طی آخرین قول و قرارها به شورایعالی کار موکول شد تا دوباره در اینباره تصمیم بگیرند. ما امیدواریم این جلسه دایر شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم آنچه باعث تلخی سال ۹۹ برای کارگران شده، به شیرینی تبدیل شود. من روز کارگر را شما تبریک می‌گویم. برای کارگران قراردادی و پیمانی آرزو دارم که روزی چیزی به نام قرارداد موقت وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز