خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

تهیه سموم و کود برای کشاورزان گلستانی سخت شده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۴۷۲

کمبود سموم و کود‌های شیمیایی و صف‌های طولانی برای دریافت آنها کشاورزان گلستانی را در فصل کاشت برنج دچار مشکلاتی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم سوخته‌سرایی (رئیس نظام صنفی کشاورزی گلستان) عنوان کرد: عمده مشکلاتی که این روزهای کشاورزان این استان همزمان با روزهای کاشت برنج با آن مواجه هستند، کمبود سموم و صف‌های طولانی برای دریافت کود شیمیایی است.

او توضیح داد: شیوع کرونا واردات را به شدت تحت تاثیر قرار داده و از آنجا خود سموم یا مواد اولیه آنها اغلب وارداتی هستند، این سموم کمیاب شده و مشکلاتی برای تهیه آن وجود دارد.

به گفته رئیس نظام صنفی کشاورزی گلستان همچنین کشاورزان برای تهیه کود شیمایی باید چند روز در صف باشند و در نهایت هم به اندازه کافی این کودها را دریافت نمی‌کنند.

او عنوان کرد: در روزهای شیوع کرونا و پس از آن کشاورزان وظایف مهمی برعهده دارند. تامین مواد غذایی شهروندان بیش از پیش اهمیت یافته است و اگر مشکلات کشاورزان رفع نشود با مشکلاتی مواجه می‌شویم. کشاورزان هم در این زمینه و هم در موارد دیگر هر چه را در توان داشته‌اند، ارائه کرده‌اند. برای مثال در مقاطعی کشاورزانی که ماشین‌های سمپاش و تراکتور داشتند آنها را در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار دادند تا شبانه شهرها را سمپاشی کنند. امیدواریم مشکلات کشاورزان حل شود و آنها در کاشت، داشت و برداشت محصولات‌شان به مشکل برنخورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز