خبرگزاری کار ایران

ربیعی مطرح کرد:

کارفرمایان موظفند از ورود بیماران به محل کار جلوگیری کنند/ سه میلیون نفر در هیچکدام از بانک‌های اطلاعاتی بیمه‌ای سابقه نداشتند

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۱۷۲

سخنگوی دولت گفت: در مورد حمایت معیشتی، باید اعلام کنم که تمامی سه میلیون نفری که در مرحله اول شناسایی شده‌اند، مورد حمایت قرار گرفتند. اینها افرادی بودند که در هیچکدام از بانک‌های اطلاعاتی بیمه‌ای کشور سابقه‌ای نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی (دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت) در نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایلنا، مبنی بر اینکه آیا دولت فکری برای وضعیت کارگرانی که در اثر تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا شغل خود را از دست دادند و تخصیص حمایت‌هایی علاوه بر اعطای وام به برخی کارگاه‌های تولیدی، گفت: سوالی که شما مطرح کردید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما در دولت است.

وی ادامه داد: معتقدیم که تجربه نشان داده مشاغلی که از دست می‌روند با سختی زیادی جایگزین خواهند شد. مثلاً یک زمانی افراد از گذشته بیکار بودند که این یک مسئله است، اما موضوع دیگر افرادی هستند که شاغل بودند و شغل داشتند، براساس دستمزدی که دریافت می‌کردند برای امور زندگی خود برنامه‌ریزی داشتند و اکنون بیکار شده‌اند که این مساله حادتری است.

برای کاهش مشکلات بیکاری کارگران، به مشاغل کم‌ریسک مجوز فعالیت دادیم

ربیعی در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در این راستا از سوی دولت، اظهار داشت: در گام اول با توجه به اینکه تعداد افرادی که شغل خود را از دست می‌دادند در حال افزایش بود، تصمیم گرفتیم به مشاغل کم ریسک مجوز فعالیت بدهیم، علاوه بر این مقرر شد تمام کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی براساس پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت تهیه می‌کند، اقدام به بازگشایی و از سرگیری فعالیت خود کنند، همچنین پروتکل‌هایی درخصوص شرایط کار زیر سقف در کنار یکدیگر با رعایت مسائل بهداشتی نیز تدوین شد.

مدیران موظف هستند از ورود افراد بیمار به محل کار جلوگیری کنند

وی ادامه داد: همچنین تمهیدات و وظایفی برعهده مدیران صنایع و کارگاه‌ها قرار داده شد، از جمله اینکه از ورود افراد بیمار به محل کار جلوگیری کنند یا موارد دیگری که باید انجام شود و مناسبات به شکلی باشد که ما تولید را با کمترین درگیری افراد فعال کنیم و این گام دوم بود.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از پاسخ خود به سوال خبرنگار ایلنا، با اشاره به بیکاری کارگران غیررسمی و روزمزد بیان داشت: نکته دیگری که در سوال بود مساله بیکار شدن کارگران غیر رسمی بود یعنی کارگرانی که هیچ سابقه‌ای در جایی ندارند، مانند کارگران روزمزد و ...

سه میلیون نفر در هیچکدام از بانک‌های اطلاعاتی بیمه‌ای سابقه نداشتند

ربیعی خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم با بازگشایی کارگاه‌ها بخشی از این کارگران به مشاغلی که داشتند بازخواهند گشت، همچنین در کنار این مساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده تا این دسته از افراد را شناسایی کرده و مورد حمایت معیشتی قرار دهد. باید اعلام کنم که تمامی سه میلیون نفری که در مرحله اول شناسایی شده و مورد حمایت قرار گرفتند، افرادی بودند که در هیچکدام از بانک‌های اطلاعاتی بیمه‌ای کشور سابقه‌ای نداشتند.

ربیعی در ادامه سخنان خود به همکاری نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام با دولت اشاره و تصریح کرد: علاوه بر تلاش‌های دولت، کمک‌هایی از سوی بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) صورت گرفت و در همین راستا به طور مثال پیک موتوری‌ها شناسایی شدند، با همکاری شهرداری دستفروش‌ها شناسایی شدند و نوعی حمایت از این اقشار صورت گرفت.

وی تاکید کرد: دولت فکر می‌کند با مجوز بازگشایی و آغاز به کار مجدد واحدهای صنعتی و تولیدی و مشاغل کم‌ریسک و با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند و حمایت از افراد بیکار از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، می‌توانیم از بیکاری کارگران جلوگیری و یا از آن‌ها حمایت کنیم. در نتیجه این مساله یعنی بیکاری کارگران به ویژه آن دسته از افرادی که به صورت رسمی شاغل نبودند، دلشوره و نگرانی ما در دولت است و به حمایت‌های خود از این قشر ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز