خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون تعاونی مرزنشینان اتاق تعاون ایران:

شیوع کرونا آسیب جدی به معیشت مرزنشینان وارد کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۹۲۱

رئیس کمیسیون تعاونی مرزنشینان اتاق تعاون ایران چالش‌های پیش روی تعاونی‌های مرزنشینان را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، یاسر فیضی در تعریف تعاونی مرزنشینان گفت: این شرکت‌ها به منظور تامین نیاز و تقویت معیشت مردم در شعاع ۳۰ کیلومتری نقاط صفر مرزی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از قاچاق ایجاد شده است.

او ادامه داد: ما حدود هفت میلیون نفر جمعیت مرز نشین در کشور داریم که شیوع کرونا کسب‌و‌کار آنها را تحت تاثیر قرار داده است. با شیوع کرونا و بسته شدن مرزها آسیب جدی به معیشت مرزنشینان وارد شده، چراکه صادرات کالا یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی مرزنشینان است.

رئیس کمیسیون تعاونی مرزنشینان اتاق تعاون ایران در جواب به سئوالی مبنی بر چرایی کاهش فعالیت اقتصادی مرزنشینان طی سال‌های گذشته اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در خرداد ۹۵ معافیت‌های مالیاتی مرزنشینان بابت واردات کالا را ۵۰ درصد کاهش یافت. علاوه بر این، مصوبه مذکور حجم کالای وارداتی را نیز کم کرد که در نهایت منجر به کاهش فعالیت اقتصادی مرزنشینان شد. در سال ۹۷ نیز تخصیص ندادن ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی به تشکل‌های تعاونی مرزنشینان موجب کاهش فعالیت شد.

فیضی افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت باید از تصدی خود در شرکت‌های دولتی کاسته و آن را به بخش خصوصی واگذار کند. ما رایزنی‌های زیادی درباره اجرای این قانون و افزایش قدرت عمل تعاونی‌ها داشتیم ولی به رغم قول مسئولان هنوز قدم اساسی دراین باره برداشته نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز