خبرگزاری کار ایران

مسئولان به «آب معدنی داماش » کمک کنند/ انتظار کارگران برای دریافت عیدی و حقوق

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۵۰

کارگران آب معدنی داماش می‌گویند: دولت، بانک‌ها و دیگر نهادها به آب معدنی داماش کمک کنند تا از این بحران خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (سوم اردیبهشت ماه) کارگران کارخانه آب معدنی داماش هنوز در انتظار پرداخت مطالبات مزدی خود هستند. بعد از تعطیلات رسمی نوروز، کارفرمای کارخانه به این کارگران که با احتساب عیدی سال ۹۸ چهارماه مطالبات معوق دارند، وعده داده مطالبات آنها را پرداخت کند که تا امروز انجام نشده است.

یکی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش با بیان اینکه مشکل این کارخانه «کمبود نقدینگی» است، گفت: نهادهای دولتی، بانک‌ها و دیگر ارگان‌های مسئول به کارفرما کمک کنند تا از این بحران خارج شود و مشکل کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگران یکبار برای همیشه حل شود.

او افزود: این مجموعه در حال حاضر متعلق به هلدینگ گروه ملی است و هلدینگ باید پاسخگوی مشکلاتی باشند که برای کارگران این واحد تولیدی و خانواده‌های آنها پیش آمده است؛ زمانی که کارخانه را از شرکت سرمایه‌گذاری منصور آریا به بانک ملی واگذار می‌کردند باید فکر سرمایه انباشته و نقدینگی در گردش می‌بودند تا کار به اینجا نرسد.

این کارگر که از شرایط به شدت ناراضی‌ست، در ادامه درباره وضعیت معیشتی برخی از همکارانش گفت: برخی از همکاران حتی به اندازه یک وعده نان خالی پول در جیب ندارند و از دوستان خود قرض می‌کنند. بعد از ۴ ماه بی‌حقوقی ناچاریم به همدیگر پول نان قرض بدهیم.

او افزود: مطالباتمان شامل حقوق اسفند و عیدی سال ۹۸ به همراه حقوق فروردین سال جاری است، توقع نداریم در شرایط فعلی همه ۴ ماه را یکجا بپردازند، اما حداقل عیدی را بدهند که بتوانیم برخی از مایحتاج ضروری روزانه زندگی خود را تامین کنیم.

این کارگرکه به همراه سایر همکارانش منتظر است کارفرما به وعده‌هایش عمل کند، در ادامه اضافه کرد: مسئولان کارخانه گفته بودند به زودی مطالباتمان پرداخت می‌شود؛ خدا کند این وعده محقق شود چند هفته و ماه نکشد؛ ما منتظریم امروز یا فردا حداقل بخشی از مطالبات‌مان را بگیریم.

او با بیان اینکه کارگران این کارخانه خواستار آن هستند که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات این واحد صنعتی رسیدگی کنند، افزود: از آنجا که قرار است فردا پنجشنبه (چهارم اردیبهشت) تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی در جشن بزرگی که به مناسبت «سال جهش تولید» در این کارخانه واقع در روستای گردشگری داماش استان گیلان  برگزار می‌شود، حاضر شوند، از آنها درخواست داریم برای رفع مشکلات این کارخانه، چاره‌اندیشی اساسی کنند.

یک منبع آگاه در بانک ملی ایران هم درباره وضعیت کارخانه آب معدنی داماش به ایلنا گفت: به زودی مشکل کارگران آب معدنی داماش مرتفع خواهد شد.

او با بیان اینکه اخیرا تعدادی دستگاه برای تجهیز این کارخانه خریداری و نصب شده است، افزود: با این حال کارگران صبوری کنند تا در آینده‌ی نزدیک با بهبود وضعیت این کارخانه، مطالبات آنها نیز پرداخت خواهد شد.

به گفته وی؛ هر سال به نسبت سال گذشته شاهد بهتر شدن وضعیت این کارخانه هستیم و امیدواریم با مساعدت مسئولان، سال جاری نیز طبق فرموده مقام معظم رهبری که سال جهش تولید نامگذاری شده است، شاهد بهتر شدن وضعیت کارخانه و کارگرانش باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز