خبرگزاری کار ایران

حشمتی مهذب:

تعداد زیادی از واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند/ استفاده از اختیارات قانونی دادگستری برای حل مشکلات

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۷۷۶

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران از ظرفیت و اختیارات قانونی خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی حداکثر استفاده را خواهد کرد تا نگذارد هیچ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شود.

به گزارش ایلنا، محمد جواد حشمتی مهذب در نشست کمیته حمایت و رفع موانع تولید دادگستری استان تهران اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی توقف فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی، ضرر و زیان حتمی به اقتصاد کشور محسوب و مطابق تکالیف صریح قانونی باید از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری بعمل آید.

وی افزود: قطعا ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و علیرغم بحران ناشی از انتشار ویروس کرونا، تلفات و لطمه‌های جبران ناپذیری که بر مردم عزیز کشورمان و بدنه اقتصاد وارد می شود، متاسفانه همچنان تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داریم که با هیچ یک از موازین و مقررات بین المللی، انسانی و اخلاقی مطابقت ندارد.

رییس کل دادگستری استان تهران متذکر شد: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید با ساز و کارهایی که در اختیار دارند، موضوع حمایت جدی از تولید و تسهیل روند امور را برای تولیدکنندگان، صنعتگران و همچنین بخش اقتصاد فراهم نمایند تا این دوران بحران و جنگ را با موفقیت پشت سر بگذاریم.  

حشمتی مهذب تاکید کرد: هدف ما در سال جهش تولید این است که در بخش حمایت و رفع موانع تولید پیگیری‌های جدی و اقدامات موثری انجام داده تا بتوانیم شعار محوری (جهش تولید) را بطور کامل ان‌شاءالله محقق نماییم.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران از ظرفیت و اختیارات قانونی خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی حداکثر استفاده را خواهد کرد تا نگذارد هیچ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شود و آنهایی را که در شرایط سخت فعلی متوقف شده‌اند نیز پیگیری تا به چرخه تولید بازگردند.

رییس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: با برخورداری از ظرفیت‌های قانونی و اجرای آن و همچنین ورود قوه قضائیه به مساله رفع موانع واحدهای تولیدی تا پایان سال و با استمرار فعالیت‌های اقتصادی امیدواریم شاهد شکوفایی و انقلاب تولیدی در کشور باشیم.

حشمتی مهذب در پایان گفت: متاسفانه در حال حاضر بدلیل سوء مدیریت و عدم حمایت قاطعانه توسط مسئولین تعداد زیادی از واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند و بنابراین واحدهای قضایی و به خصوص دادستان‌ها در این زمینه نباید اجازه دهند تا هیچ واحد فعال تولیدی تعطیل شود.

میثم زالی، دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، گفت: امروز نیاز جدی است از ظرفیت‌های قانونی توسط قوه قضائیه و به ویژه دادگستری استان تهران برای حفظ تولید استفاده نماییم، چرا که صرفاً فساد درون برخی از مراجع دولتی باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طبق فرمایش رهبری امروز تولید کنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند.

دبیر کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: اگر قوه قضائیه امروز در مساله تولید ورود پیدا نماید، به طور قطع در آخر سال جاری جهش تولید در کشور محقق خواهد شد.

زالی خاطرنشان کرد: ما از همکاری‌ها و مساعدت‌های قانونی دادگستری کل استان تهران برای حمایت از تولید در کل کشور یاری می‌طلبیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز