خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران کنتورسازی قزوین؛

اول معوقات، بعد بیمه بیکاری/ نمی‌خواهیم درهای برند معروف خاورمیانه را تخته کنند!

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۶۹۵

نماینده کارگران کنتورسازی قزوین گفت: کارگران با تعطیلی شرکت موافق نیستند و این درحالیست که بیش از بیست ماه معوقات مزدی داریم.

یکی از نمایندگان کارگرانِ «کنتورسازی قزوین» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با آخرین وضعیت این کارگران که دو روز متوالی در هفته جاری مقابل استانداری قزوین تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند؛ گفت: بعد از عید به بهانه کرونا شرکت را بستند و ۱۲۴ کارگر آن را به بیمه بیکاری معرفی کردند. منتها یک تعداد از مدیران و نگهبانان (حدود ۲۰ نفر) در شرکت باقی مانده‌اند. 

به گفته وی، در حالی ۱۲۴ کارگر را به بیمه بیکاری معرفی کرده‌اند که ۵ نفر از آنها کارگر رسمی هستند و باقی کارگران قراردادی با میانگین ۱۵ سال سابقه کار. 

نماینده کارگران کنتورسازی می‌گوید: جوانی را پای شرکت گذاشتیم، حالا چرا باید برویم تامین اجتماعی و بیمه بیکاری بگیریم؟! مگر امسال، سالِ «جهش تولید» نیست؟! چرا شرکت را تعطیل می‌کنند؟! مواد اولیه به وفور در شرکت موجود است و در گمرک هم قطعات مورد نیاز شرکت وارد شده است؛ در اسفندماه نیز تولید داشتیم و کنتور ساختیم؛ حالا چرا در سال جهش تولید، کنتورسازی که در روزگاران نه چندان دور، یک برند معروف در منطقه خاورمیانه بود، باید تعطیل شود؟!

وی با تاکید بر اینکه کارگران با تعطیلی شرکت اصلا موافق نیستند و علیرغم اینکه از سال ۹۵، معوقات مزدی آنها پرداخت نشده، بازهم تا پایان اسفند با جان و دل کار کردند؛ می‌گوید: بیست و چند ماه دستمزد پرداخت نشده داریم؛ اما کارگران در عین اینکه در تامین هزینه های زندگی مشکل داشتند، به کارخانه می آمدند و کار می‌کردند؛ چون کنتورسازی را خانه خودشان می‌دانند؛ به این کارخانه عِرق دارند؛ نمی‌خواهند تعطیل شود. حتی خودمان چند تا سرمایه‌گذار خوب برای کارخانه پیدا کردیم که حاضر بودند سرمایه بگذارند تا خط تولید راه بیافتد اما مقامات نپذیرفتند؛ مالک شرکت در زندان است اما در امورات دخالت می‌کند، نمی‌گذارد تولید و اشتغال راه بیافتد.

اول پرداخت معوقات، بعد تعطیلی!

کارگران کنتورسازی، هم دوشنبه و هم سه شنبه هفته جاری در اعتراض به تعطیل شدن کارخانه، مقابل استانداری قزوین تجمع کردند؛ این کارگران در هفته‌های گذشته از سال جدید، بارها دست به تجمع زدند و از مسئولان استانی درخواست کردند که صدای آنها را بشنوند.

اعضای هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین نیز در ارتباط با وضعیت کنتورسازی به ایلنا گفتند: نمی‌دانیم چرا مسئولان کاری نمی‌کنند تا یکی از برندهای معروف کشور به سراشیب تعطیلی و سقوط کشانده نشود؛ کارگران بیش از ۲۰ ماه است که حقوق نگرفته‌اند اما همچنان دل به تولید و کارخانه دارند اما مسئولان همکاری نمی‌کنند؛ باید همه مقامات عالی کشور صدای کارگران کنتورسازی را بشنوند.

نماینده کارگران کنتورسازی نیز در ارتباط با تجمع کارگران مقابل استانداری گفت: ما را به بیمه بیماری معرفی کرده‌اند اما ما مطمئن نیستیم که در ماه‌های آخر حق بیمه ما به حساب تامین اجتماعی واریز شده باشد؛ ما کارگران خواستار تولید هستیم و می‌خواهیم کارخانه تعطیل نشود اما اگر قرار است درها را ببندند و تعطیل کنند، اول مطالبات مزدی ما کارگران را بپردازند؛ ما کارگران ماه‌هاست که دستمزد نگرفته‌ایم؛ اول معوقات ما را بپردازند بعد ما را به بیمه بیکاری بفرستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز