خبرگزاری کار ایران

به دنبال جاری شدن سیل در جنوب کرمان؛

کشاورزان در زهکلوت صد در صد محصولاتشان را از دست داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۱۹۹

سیل به کشاورزان جنوب کرمان خسارت هنگفتی وارد کرده، به گونه‌ای که زمین‌های کشاورزی در زهکلوت تقریبا به‌طور کامل تخریب شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال سیل ویرانگری که فروردین امسال جنوب کرمان را درنوردید، سیدمحمد موسوی (مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی) گفت: طبق گزارش‌های ارسالی از سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت سیل به بخش کشاورزی جنوب کرمان در فروردین ماه سال جاری وارد شده است.

قاسم سالاری (رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان) در گفتگو با ایلنا عنوان کرد: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی جنوب کرمان ۲۰ درصد بیشتر از رقم اعلام شده است.

او توضیح داد: در بخش‌هایی از جنوب کرمان مانند زهکلوت زمین‌های کشاورزی تقریبا صددرصد تخریب شده‌اند. در این مناطق گندم و محصولات جالیزی از بین رفته و کشاورزان نیازمند حمایت‌های ویژه هستند.

او با انتقاد از ترمیم موقت زیرساخت‌ها، عنوان کرد: وقتی سیلی جاری می‌شود زیرساختی مانند پل یا آبراه یا کانال زهکشی را به گونه‌ای ترمیم نمی‌کنند که جلوی سیل بعدی مقاوم باشد. نتیجه این می‌شود که در جنوب کرمان و در سیستان و بلوچستان با هر بار بارش شدیدی رخ می‌دهد، سیل جاری شده و کشاورزان زیان می‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز