خبرگزاری کار ایران

درخواست‌های کارگران «شرکت زغال سنگ کرمان» از نماینده ولی‌فقیه/ از خصوصی‌بازی شرکت رهایمان کنید

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۸۴۷

کارگران شرکت زغال سنگ کرمان با ارسال نامه‌ای به نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان راور، خواسته‌های صنفی خود ازجمله توقف واگذاری سهام شرکت به بخش خصوصی را برشمردند.

به گزارش ایلنا، متن نامه کارگران شرکت زغال سنگ کرمان که خطاب به حجت‌الاسلام «علی تویسرکانی» تنظیم شده، به این شرح است:  

بسمه تعالی

نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم

جناب حجت‌الاسلام تویسرکانی

احتراما به استحضار می‌رساند پس از بیست و پنج سال خصوصی‌بازی در شرکت زغال‌سنگ کرمان که یکی از ارکان مهم صنعت ذوب آهن ایران است، بار دیگر بازی جدیدی به نام ارائه سهام شرکت‌های زیرمجموعه‌های دولت آغاز شده که موجب دل‌نگرانی بیش از سه هزار کارگر این شرکت شده است.  

از همان زمانی که بازی‌های املاکی در دولت‌های منتخب مردم آغاز شد، شرکت زغا‌ل‌سنگ کرمان تکه تکه و به بخش خصوصی واگذار شد، شرکتی که زیربنای توسعه  شهرستان‌های زرند کوهبنان و راور بود، شرکتی که بیمارستان‌هایش بهترین امکانات درمانی در بخش‌های دورافتاده از شهرستان را به صورت کامل در اختیار مردم روستاها و شهرک‌های کارگری را فراهم می‌نمود. امکانات رفاهی و تفریحی و درمانی آن را را اکثریت مردم در ذهن خود بایگانی کرده‌ا‌ند، جاده‌سازی‌ها، خانه‌سازی‌ها و مراکز تفریحی سینما و مراکز ورزشی آن زبانزد خواص و عام بود. 

ولی به ناگهان ورق برگشت و طی دو دهه مایملک این شرکت چوب حراج خورد و کارکنان معادن زغال‌سنگ در زیر بی‌عدالتی مزدی و اجتماعی کمر خم نمودند، نه از طرف دولت حمایت شدند، نه پیمانکاران خصوصی حق کارگران را ادا نمودند، شواهدمان بیمه‌های نصفه نیمه و دستمزد اندک وزارت کار آن سال‌ها که آنهم با اعتصاب دست می‌یافتیم، نه قانون کار در قبال کارگران اجرا می‌شد نه از عدالت خبری به گوش می‌رسید. 

در سال 89 با تحصن و اعتراض به نحوه خصوصی‌سازی در معادن توانستیم از خصوصی‌بازی اختیاری شرکت آزاد شویم و به وزارت صمت، خانه اصلی معادن بازگردیم. در سال 92 به دلیل بدهی دولت و تهاتر ناشی از این بدهی در پایان دولت وقت این شرکت با چند مجموعه دیگر به صندوق بازنشستگان فولاد واگذار گردید و دیگر کمک چندانی نسبت به نوین‌سازی، تجهیزات و آماده‌سازی معادن نگردید، با دست خالی و توان کارگری شرکت را نگهداری و از منافع آن دفاع نمودیم، بازهم صدای وحشت‌زایی اذهان کارگران را متشنج نموده و اعصاب و روان آنان را به هم ریخته است. درخواست داریم قبل از هرگونه مشکل برای قشر زحمتکش معدنکاران زغال‌سنگ برای رفع آن چاره‌اندیشی نمایید تا امنیت شغلی کارگران و منافع ملی شرکت زغال‌سنگ که مربوط به همین مردم است، فراهم آید.  

لذا خواهشمندیم جهت رفع احتمالی خصوصی‌بازی‌ها در سطح صندوق بازنشستگان فولاد و رفع سایر مشکلات کارگران این شرکت از قبیل: 

*تبدیل وضعیت قرارداد کارگران از انجام کار معین به قرارداد دائم

*پرداخت حق بیمه و تامین حقوق فروردین ماه 1399کارگران به علت بیماری کرونا

*اجرای صحیح، کامل و بدون نقص طرح طبقه‌بندی مشاغل 

*ضریب شغلی بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور بر اساس قانون استخدامی فولاد در دهه 60 و 70 با اجرای سابقه 15 سال کار در معادن زغال‌سنگ 

*اجرای مفاد قانون کار مخصوصا اضافه کار، اجرای ماده 92 و امنیت شغلی ماده 7 قانون و مقررات کار جمهوری اسلامی ایران

*افزایش دستمزد ثابت  اداره کار نسبت به سایر مشاغل و افزایشات سالیانه برای کارگران معادن زغالسنگ کل استان

یاریگرمان باشید تا این مشکلات باعث سوءاستفاده رسانه‌های معاند نگردد زیر کاسه صبر کارگران از بی‌مهری مسئولان لبریز شده و تنها سنگر باقی مانده ما رهبری است، لذا خواهشمندیم خواسته‌هایمان را به سمع و نظر مسولان برسانید، خواسته‌هایمان به حق است و منتظر عدالتیم. 

با تشکر، کارگران معادن شرکت زغال‌سنگ کرمان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز