خبرگزاری کار ایران

قزلسفلو:

حذف اساتید حق‌التدریس «پیام نور» از کلاس‌های مجازی/ دانشگاه‌ها به تهدیدی برای بازار کار تبدیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۶۶۹

نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری اساتید حق‌التدریس از حذف اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌های پیام نور از تدریس در کلاس‌های مجازی خبر داد و گفت: اساتید هیات علمی جایگزین این افراد شده‌اند.

«علی قزلسفلو» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه‌‌های وزارت علوم، تحقیات و فن‌آوری برای برگزار کلاس‌های مجازی برای دانشجویان، گفت: این وزارتخانه از این جهت چنین تصمیمی گرفته است که اساتید در دوران شیوع کرونا بیکار نشوند و در همین حال کلاس‌های درس هم برگزار شوند.

وی افزود: با این حال برخی از دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات فنی و ناهماهنگی‌هایی که وجود دارد، تاکنون کلاس‌های مجازی را برگزار نکرده‌اند و برخی دانشگاه‌ها مانند پیام نور هم اساتید هیات علمی را جایگزین حق‌التدریسی‌ها کرده‌اند.

نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری اساتید حق‌التدریس، تصریح کرد: این امر، معیشت اساتید حق‌التدریس را بیش از همیشه در دست‌انداز می‌اندازد و امنیت شغلی آنها را هم نقض می‌کند؛ هرچند دانشگاه‌ها هیچگاه هیچ تعهدی به اساتید حق‌التدریس نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه اعضای کارگری شورایعالی کار باید تلاش کنند تا صدای اساتید حق‌التدریس در نزد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند و از این وظیفه‌ی خود کوتاهی نکنند، افزود: وضعیت معیشتی اساتید حق‌التدریس بسیار نگران‌کننده است و تاثیر کرونا بر تعطیلی دانشگاه‌ها، آینده این قشر را تیر و تار کرده است.

قزلسفلو با بیان اینکه باید پذیرفت که دانشگاه‌ها در مواجهه با اساتید حق‌التدریس دچار انحرافات شده‌اند، گفت: دانشگاه‌ها باید پل ارتباط علم و بازار کار باشند اما امروز شاهد هستیم که نه تنها در مسیری که برایشان پیش‌بینی شده حرکت نمی‌کنند بلکه خود به تهدیدی برای بازار کار تبدیل شده‌اند؛ یعنی از یکسو امنیت شغلی اساتید حق‌التدریس را نقض می‌کنند و از سوی دیگر رشته‌هایی را برای تدریس عرضه می‌‌کنند که بازار کار ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز