خبرگزاری کار ایران

۵ ماه مطالبات کارگران شهرداری لوشان پرداخت نشده/ نگرانی‌ها از بی‌توجهی به پیشگیری از کرونا در محیط کار

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۶۵۲

با گذشت نزدیک به یک ماه از شروع سال جدید، کارگران شهرداری لوشان هنوز موفق به دریافت مطالبات معوقه ۵ ماه سال گذشته خود نشده‌اند.

 کارگران مجموعه شهرداری لوشان به خبرنگار ایلنا گفتند که هنوز حقوق  آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند ماه سال ۹۸ به آنها پرداخت نشده است.

این کارگران همچنین درخصوص معوقات بیمه‌ای‌ خود گفتند: همزمان با حقوق، بیمه کارگران هم به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

یکی از کارگران شهرداری لوشان در ارتباط با  وضعیت شهرداری لوشان و کارگرانش گفت: از ابتدای مهر ماه سال گذشته شهرداری لوشان از طریق سرپرست مدیریت می‌شود. شهریور ماه سال گذشته شهردار به همراه سه نفر از اعضای شورای شهر به دلیل تخلفات مالی موقتا از انجام فعالیت در شهرداری محروم شده‌اند. در طول چند سال گذشته حقوق کارگران معمولا با دو تاسه ماه تاخیر پرداخت می‌شد اما از زمانی که شهرداری با سرپرست اداره می‌شود هر ماه یک حقوق گرفته‌ایم. آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به مهر ماه سال ۹۸ بود که در اسفند ماه به همراه عیدی و پاداش پایان سال به حساب کارگران واریز شد. در زمینه مشکلاتمان به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند.

به ادعای  وی، جدا از حقوق و بیمه، تعداد ۱۸ نفر از همکارانمان که  از سال ۹۰ تا ۹۷ به مرور با استفاده ازقانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند، هنوز موفق به دریافت سنوات خودبه صورت کامل نشده‌اند. حتی  بخشی از مطالبات مزدی این کارگران در زمان اشتغالشان پرداخت نشد.

به گفته یکی دیگر از کارگران شهرداری لوشان، عدم دریافت حقوق و پرداخت نشدن حق بیمه کارگران با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا برای کارگران ایجاد کرده، در سال جدید نگرانی‌های کارگران دوچندان شده است.

این کارگر گفت: در روزهای قبل از سال نو ما روی رفتن به خانه را نداشتیم، دغدغه همه ما این بود که در ایام نوروز فرزندانمان را خوشحال ببینیم، اما در حال حاضر تنها دغدغه ما سیر کردن شکم‌ آنهاست. در عین حال با گسترش بیماری کرونا نگران سلامتی آنها نیز هستیم.

این کارگر که تحت مسئولیت مستقیم شهرداری در بخش خدمات (جمع‌آوری زباله‌ها) مشغول کار است، در ارتباط با وضعیت کارگران شهرداری همزمان با شیوع کرونا گفت: در این روزهای پرخطر، مسئولان شهری لوشان نسبت به رعایت اصول محافظتی کارگران شهرداری در برابر کرونا کم‌توجه هستند.

او با بیان اینکه متاسفانه ما کارگران جمع‌آوری زباله و سایر همکارانمان که در بخش فضای سبز  مشغول کاریم در این روزهای پرخطر ناشی از کرونا که همه به رعایت بهداشت فردی تاکید می‌کنند، بدون ماسک، دستکش و هرگونه محافظ دیگری در نقاط مختلف شهر فعالیت می‌کنیم، در ادامه افزود: در شرایط فعلی که پرداخت حقوق فروردین ماه ما هنوز مشخص نیست، کارگران شهرداری لوشان با چندین ماه مزد معوقه امکان مالی برای خرید ماسک، دستکش و سایر موادشوینده و ضدعفونی‌کننده را ندارند.

او در خاتمه گفت: در سال جدید انتظار داریم مسئولان موضوع معوقات مزدی کارگران شهرداری لوشان را پیگیری کنند چراکه کارگران این واحد شهری بیش از این تحمل بی‌کاری و بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز