خبرگزاری کار ایران

نابسامانی وضعیت نساجی بروجرد نیاز به اقدام جدی مسئولان دارد/ استانداری وارد عمل شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۴۸۵

دبیر خانه کارگر شهرستان بروجرد در استان لرستان برای چندمین بار خواستار رسیدگی به مشکلات کارخانه نساجی بروجرد و کارگرانش شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد گودرزی (دبیر خانه کارگر بروجرد) درباره وضعیت کارخانه وکارگران نساجی بروجرد گفت: همزمان با آغاز سال جدید که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شد، کارفرمای کارخانه نساجی بروجرد به بهانه حفظ سلامتی کارگران با شیوع کرونا ویروس اقدام به تعطیلی این واحد بزرگ تولیدی کرده و از کارگران درخواست کرده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

او با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ کارگر این کارخانه مخالف تعطیلی این واحد بزرگ نساجی به بهانه حفظ سلامتی کارگران هستند، افزود: کارخانه نساجی بروجرد یک واحد تولیدی فعال است و تعطیلی آن به بهانه کرونا ویروس، امنیت شغلی کارگرانی که سالها در این واحد تولیدی تلاش کرده‌اند را به خطر می‌اندازد.

او با بیان اینکه طی یک الی دو سال گذشته چندین بار فعالیت این کارخانه متوقف و مجددا از سر گرفته شد، افزود: در سال‌های گذشته این کارخانه از تسهیلات ویژه دولت برای اشتغال‌زایی و تجهیز  و توسعه کارخانه استفاده کرد و در حال حاضر (از تقریبا یک الی دو سال پیش) چرخ‌های تولیدی این کارخانه به همت کارگران به حرکت درآمده است. ما با اینکه برخی سعی دارند به بهانه کرونا ویروس این واحد تولیدی را مجدد تعطیل اعلام کنند و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیاندازند، مخالف هستیم و به هیچ وجه به این کار رضایت نمی‌دهیم.

به گفته وی، با وجود اطلاع مسئولان کارگری شهرستان از موضوع بیکاری کارگران شرکت نساجی بروجرد با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار، هنوز اقدام قاطعانه‌ای صورت نگرفته و هم‌اکنون قرار است این کارگران برای پیگیری مطالبات صنفی خود به اداره کار شهرستان بروجرد شکایت کنند.

این فعال کارگری در مورد معوقات حقوقی کارگران نساجی بروجرد گفت: همه کارگران این کارخانه حقوق اسفند و عیدی و پاداش سال ۹۸ خود را از کارفرما طلبکارند و علاوه‌ بر آن پرداخت حق بیمه‌شان دچار مشکلاتی است.

این فعال کارگری در تشریح سابقه فعالیت این واحد تولیدی گفت: نساجی بروجرد یکی از شرکت‌های بزرگ و قدیمی در کشور است. تعطیل کردن کارخانه‌ای با این میزان تولید بالا و صادرات و با این سابقه طولانی و درخشان، آنهم در سال جهش تولید برای بخش تولید و صنعت کشور یک شکست و برای جامعه کارگری یک فاجعه به حساب می‌آید.

دبیر خانه‌ کارگر بروجرد اضافه کرد: باتوجه به اینکه کارخانه نساجی بروجرد از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی استان برخوردار است، از این رو انتظار داریم مدیریت کارخانه با تدابیر مناسب‌تری با مشکلات مواجه شوند تا از این محل برای کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه نارضایتی پیش نیاید.

وی همچنین خواستار توجه جدی مسئولان برای فعال شدن نساجی بروجرد و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن شد و افزود: از شخص استاندار لرستان به عنوان بالاترین مقام استانی می‌خواهیم پیگیر مشکلات کارخانه نساجی بروجرد که منجر به گسترده شدن مشکلات معیشتی مردم منطقه می‌شود، باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز