خبرگزاری کار ایران

مسئولان کمک کنند نساجی بروجرد تعطیل نشود

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۵۹۹

منابع کارگری در کارخانه «نساجی بروجرد» از سرگردانی تعدادی از کارگران با وضعیت نامشخص این واحد صنعتی و مطالبات معوقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه «نساجی بروجرد» مدعی شدند که از ابتدای فروردین ماه سال جاری(۹۹) درهای کارخانه به روی آنها بسته شده‌ و همگی سرگردان شده‌اند.

کارگران با بیان اینکه موضوع مشکلات‌مان را به مسئولان شهرستان و استان اطلاع داده‌ایم، در ادامه افزودند: وضعیت پیش آمده در حالی است که چندصد نفر از کارگران شاغل در این واحد صنعتی، هر کدام یک ماه حقوق اسفند ماه خود را به همراه عیدی پاداش از کارفرما طلبکار هستند در عین حال بعد از تعطیلات رسمی نوروز کارفرمای اصلی کارخانه به دلیل افزایش مشکلات مالی که ناشی از کاهش فروش محصولات کارخانه به تبع شیوع ویروس کروناست درهای ورودی کارخانه را بسته است.

به گفته یکی از کارگران نساجی بروجرد، نزدیک به یک دهه است که کارگران این کارخانه با مشکلات تولید و معیشت مواجه هستند. قبل از شیوع ویروس کرونا شاهد بهبود وضعیت کارخانه بودیم اما در حال حاضر کارخانه هیچ فعالیت تولیدی ندارد.

این کارگر که تاکید دارد به دلیل مطلوب بودن بازار فروش، روند تولید این واحد صنعتی تا پایان سال ۹۸ تقریبا بدون مشکل بود، اما مشکلات پیش آمده در نتیجه شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده است.

براساس اظهارات این کارگر، کارخانه «نساجی بروجرد» در جنوب شرقی شهر بروجرد واقع شده است. در این واحد تولیدی کارفرما بدون توجه به وضعیت کارگرانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه کار دارند، می‌گوید کارگران فعلاحق ورود به محل کار خود را ندارند این درحالیست که کارگران نگرانند مبادا با استمرار وضعیت؛ شغل خود را از دست بدهند و به شرایط چند سال قبل بازگردند.

به گفته وی، همه کارگران این کارخانه قراردادی هستند. آنها حقوق اسفند، عیدی و پاداش سال ۹۸ خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند و علاوه‌ بر آن پرداخت حق بیمه‌شان دچار مشکلاتی است.

این کارگر گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا، کارگران تا حدودی از وضعیت کارخانه و اشتغال خود رضایت داشتند. در عین حال کارفرما هم برای سال آینده همه ماشین‌آلات کارخانه را سرویس و آماده کار کرده بود.

این کارگر کارخانه نساجی بروجرد در خاتمه تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم کمک کنند کارگران شاغل در نساجی بروجرد بیکار نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز