خبرگزاری کار ایران

تشکل‌های کارگری استان لرستان خواستار شدند:

باید بر سر میز مذاکره برگردیم و معیشت را احیا کنیم/ بخشنامه حداقل مزد سال 99 اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۵۲۰

دبیر خانه کارگر تشکیلات لرستان و رئیس کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار این استان، خواهان اصلاح بخشنامه دستمزد و مصوبه شورایعالی کار با رعایت کامل سه‌جانبه‌گرایی شدند.

«محمدحسن موسیوند» دبیر خانه کارگر تشکیلات لرستان و «اسماعیل امیدوار» رئیس کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار این استان، در تماس با خبرنگار ایلنا، خواهان اصلاح بخشنامه دستمزد سال 99 و مصوبه شورایعالی کار در این مورد شدند و از «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند که با درنظر گرفتن تمایل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی به مذاکره بر سر اصلاح حداقل دستمزد، زمینه تعهد این وزارتخانه به بهبود معیشت کارگران را در عمل محقق کنند. 

آنها با بیان اینکه اصلاح رویه‌های فعلی تعیین دستمزد ضروری است، افزودند: از وزیر کار می‌خواهیم که شرایط اقتصادی خانوارهای کارگری را با ماده 41 قانون قانون کار تطبیق دهند تا برای افزایش واقعی دستمزد چاره‌ای بیاندیشند. باتوجه به اینکه می‌توان مجدد بر سر میز مذاکره برگشت و مزد را احیا کرد از وزیر کار می‌خواهیم که همین کار را انجام دهد تا بر دیگر سه‌جانبه‌گرایی رنگ و رو بگیرد و معنی یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز