خبرگزاری کار ایران

خراسان جنوبی دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۷۹۱

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، خراسان جنوبی در زمستان و پاییز ۹۸، کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، نشست استانی بررسی علل پایین بودن نرخ بیکاری در خراسان جنوبی با حضور مدیران اقتصادی استان برگزار شد.

 در این نشست غلامرضا اشرفی (مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان) با بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان تشریح کرد: پرداخت بیش از ۳۴۵۱ میلیارد ریال در استان در راستای اجرای طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برای تعداد۲۸۲۹ طرح و پیش بینی ایجاد ۶۳۲۸ فرصت شغلی در استان از جمله اقدامات موثر در کاهش نرخ بیکاری در استان بوده است.

او افزود: صدور تعداد ۱۳۱۸ مجوز مشاغل خانگی توسط این اداره کل و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در قالب ۱۲۸۰ مجوز مستقل و ۳۸ مجوز به صورت پشتیبان در سال ۹۸ و معرفی ۵۵۵ طرح مشاغل خانگی به مبلغ ۷۳ میلیارد ریال از محل سهمیه سال ۹۸ استان به موسسات عامل برای دریافت تسهیلات که از این تعداد، ۵۶ میلیارد ریال از سوی بانک‌های عامل تا پایان سال ۹۸ پرداخت شده است، از دیگر اقدامات در این زمینه است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهارکرد:  اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار برای بیش از ۱۴۰۰ نفر مهارت آموز، تشکیل ۷۳ تعاونی و ایجاد ۱۲۳۲ فرصت شغلی از طریق تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی در استان و جذب ۳۳۵۹ نفر عضو جدید در تعاونی‌ها  از جمله دیگر اقدامات موثر در کاهش نرخ بیکاری در استان در حوزه کار اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

اشرفی از افزایش ۳۵۹۹ نفری بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در پایان سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ خبر داد و گفت: تعداد ۷۷۰۴۹ نفر بیمه شده اجباری در پایان سال ۹۷ ، در پایان سال ۹۸ به ۸۰۶۴۸ نفر بیمه شده اجباری در استان رسیده‌ایم که این موضوع خود نشان از افزایش نیروی کار جدید و رونق اقتصادی استان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز