خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران «کنتورسازی ایران» به تعطیلی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۵۷۰

منابع خبری در کارخانه کنتورسازی ایران در قزوین از اعتراض کارگران این واحد در مخالفت با تعطیلی این کارخانه و مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در کارخانه کنتورسازی ایران گفتند: از ۱۵ فروردین ماه سال جاری تعدادی از کارگران کنتورسازی ایران در مخالفت با تصمیم کارفرما برای تعطیلی کارخانه به بهانه کرونا ویروس تقریبا هر روز مقابل کارخانه تجمع می‌کنند.

به گفته کارگران؛ دلیل برپایی این اعتراض حدودا یک هفته‌ای بی‌تفاوتی مدیران کارخانه و مسئولان استانی در قبال درخواست کارگران برای ادامه فعالیت کارخانه و پرداخت مطالبات مزدی کارگران است.

این کارگران که سابقه کار ۱۵ تا ۲۰ساله در کنتورسازی ایران را دارند، در تشریح استمرار تجمع اعتراضی خود گفتند: کارفرمای کارخانه کنتورسازی ایران به بهانه حفظ سلامتی کارگران با شیوع کرونا ویروس همزمان با آغاز سال جدید اقدام به تعطیلی این واحد بزرگ تولیدی کرده و از کارگران درخواست کرده است برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

کارگران کنتورسازی ایران افزودند: عموم مشکلات ما از زمان واگذاری این کارخانه به «بخش خصوصی» شروع شد تا جایی که با افزایش مشکلات امروز درهای کارخانه به روی کارگران بسته شده است.

کارگران این واحد تولیدی در ادامه تاکید کردند: تعطیلی کارخانه برای حفظ سلامتی کارگران به دلیل انتشار ویروس کرونا یک بهانه‌ است چراکه با تعطیلی کارخانه هیچ تضمین برای اشتغال دوباره آنها وجود ندارد. در عین حال تعطیلی کارگران مشاغل تولیدی و صنعتی که کمک اقتصادی دولت هستند، کار درستی نیست با این وجود پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران این کارخانه‌ها هزینه مضاعفی است برای دولت و صندوق بیمه بیکاری.

 کارگران همچنین اظهار کردند: کنتورسازی ایران به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولیدی کشور در زمینه تولید انواع کنتورهای برق است که در گذشته حدودا ۱۲۰۰ کارگر داشته است، اما اکنون نیروی کار این واحد به دلیل افزایش مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی به ۱۳۰ کارگر تقلیل یافته است.

کارگران در خاتمه در ارتباط با مطالبات مزدی پرداخت نشده‌ی خود گفتند: ما از سال۹۵ تا پایان سال ۹۸ حدود ۲۶ ماه مطالبات مزدی عقب افتاده داریم که حدود ۹ ماه از این مطالبات مربوط به سال ۹۸ است. طی سال‌های گذشته کارفرما چندین بار درهای کارخانه را با قفل و زنجیر بست و به بهانه‌های مختلف سعی در تعطیلی کارخانه داشت که با پیگیری کارگران و فشار مسئولان مجددا درهای کارخانه برای تولید بازشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز