خبرگزاری کار ایران

شوراهای اسلامی کار استان مرکزی خطاب به وزیر کار:

دستمزد سال ۹۹ براساس سبد هزینه معاش خانوار افزایش یابد/ از نمایندگان کارگری شورای عالی کار دفاع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۱۱۵

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی در نامه‌ای خطاب به وزیر کار و دیگر وزرای شرکت‌کننده در جلسه شورای عالی کار از نمایندگان کارگری اعلام حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی در نامه‌ای خطاب به وزیر کار و دیگر وزرای شرکت‌کننده در جلسه امروز شورای عالی کار اعلام کرد باید دستمزد براساس نرخ سبد معیشت محاسبه شده افزایش یابد.

در نامه این تشکل کارگری آمده است: جامعه کارگری در دوره‌های مختلف در سنگر تولید مسئولیت‌های مهم و خطیری داشته و در این راه علیرغم مشکلات و کاستی‌ها، با قدرت و توان فعالیت نموده و اجازه نداده چرخ عظیم صنعت کشور متوقف گردد. حال گرچه افزایش حقوق سالیانه کارگران براساس ماده ۴۱ قانون کار، امری مسلم است و شورای عالی کار موظف به تبعیت از آن است، لیکن طرح مباحثی همچون فریز مزدی با ماده مذکور مغایرت دارد و مطرح نمودن آن نیز با توجه به شرایط اقتصادی و تورم سال گذشته، منطقی و عقلانی نیست.

در ادامه نامه می‌خوانیم: هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی به نمایندگی از شوراهای اسلامی کار استان از مواضع نمایندگان فهیم کارگر در شورای عالی کار حمایت کرده و از وزیر کار و سایر وزرای جلسه درخواست دارد اجازه ندهند سفره کارگران نسبت به گذشته کوچکتر شود و دستمزد سال ۹۹ را براساس سبد معیشت خانوار افزایش دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز