خبرگزاری کار ایران

دقیقه‌شماری برای جلسه مزدی/ دولت غیر از سه نماینده اصلی، باقی کارگری‌ها را دعوت نکرده/ چه اتفاقی قرار است بیفتد؟!

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۰۶

روز چهارشنبه، ساعت شش عصر، جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین دستمزد کارگران برگزار خواهد شد. اما غیر از سه عضو اصلی، از دیگر نمایندگان کارگری دعوت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز چهارشنبه، راس ساعت ۶ عصر، جلسه سه‌جانبه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۹۹ تشکیل خواهد شد. اعضای اصلی کارگری حاضر در این جلسه می‌گویند هنوز دعوتنامه‌های رسمی به دست ما نرسیده اما دعوت شده‌ایم و قرار است روز چهارشنبه در مورد میزان افزایش دستمزد کارگران در سال جاری تصمیم‌گیری شود.

مساله اما بُعد دیگری هم دارد؛ ظاهراً دولت غیر از سه عضو اصلی کارگری شورای عالی کار، از دیگر نمایندگان کارگری برای حضور در جلسه دعوت نکرده است و با این حساب، اعضای مشاور و سایر نمایندگان کارگری قرار نیست در جلسه مزدی چهارشنبه شرکت کنند.

فعالان کارگری ضمن نارضایتی از این تصمیم وزارت کار می‌گویند: عدم دعوت از سایر نمایندگان کارگری، قدرت چانه‌زنی کارگران را در جلسه کاهش خواهد داد و به تفرق در جامعه کارگری می‌انجامد.

این اتفاق در حالی موجب نارضایتی کارگران شده است که شک و نگرانی در مورد سازش‌ها و توافق‌های پشت پرده دولتی‌ها و کارفرمایان در ارتباط با دستمزد کارگران، بالا گرفته است. کارگران با انتقاد از رویکرد مزدی وزارت کار و دولت می‌گویند آیا این احتمال وجود دارد که دولت همدست پیشنهادات ناعادلانه کارفرمایان باشد؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز