خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

کشاورزان قیمت خرید تضمینی گندم را عادلانه نمی‌دانند

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۵۸۰

رئیس نظام صنفی کشاورزی سیستان و بلوچستان قیمت ۲۵۰۰ تومان برای خرید تضمینی گندم را ناعادلانه توصیف کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، ششم فروردین امسال اعلام شد: با تصویب هیات وزیران، قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۹۹ موافقت شد.

در سال‌های اخیر قیمت خرید محصولات کشاورزی به ویژه قیمت گندم همواره مورد انتقاد کشاورزان بوده، به گونه‌ای که سال گذشته تعدادی از کشاورزان از فروش گندم خود خودداری کردند و بعد از چند سال خودکفایی، اعلام شد که کشور نیاز به واردات گندم دارد.

بر اساس تصمیم جدید، قیمت خرید تضمینی گندم با ۳۰۰ تومان افزایش برای هر کیلو به ۲۵۰۰ تومان رسیده است.

نورشاه ملازهی (رئیس نظام صنفی کشاورزی سیستان و بلوچستان) به گفت: این قیمت مناسبی نیست و حداقل باید ۳۰۰ تومان دیگر به قیمت هر کیلو گندم اضافه شود.

او با بیان اینکه کشاورزان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، عنوان کرد: با وجود این شاهد این هستیم که در تصمیماتی که برای این قشر اتخاذ می‌شود چندان به وضعیت آنها توجه نمی‌کنند. به ویژه در سال‌های اخیر که کشاورزان به دلیل بروز حوادث طبیعی با مشکلاتی مواجه بوده‌اند لازم است در تعیین قیمت‌های تضمینی جانب انصاف رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز