خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در پیام تبریک روز جوان، درخواست کرد:

جوانان برای مبارزه با فقر ناشی از بحران کرونا به ما کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۹۴۵

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، از جوانان خواست برای مبارزه با فقر ناشی از بحران کرونا کمک کنند.

به گزارش ایلنا، به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متن کامل پیام «محمد شریعتمداری» به شرح زیر است:  

جوانان برای مبارزه با فقر ناشی از بحران کرونا به ما کمک کنند. 

در ایامی سخت و دشوار که نه تنها ایرانیان بلکه همه مردم جهان درگیر مبارز ای سخت و دشوار با ویروسی منحوس کرونا هستند، فرا رسیدن روز جوان را به همه جوانان ایران زمین تبریک میگویم.  واقعیت این است که  طرح شعارگونه موضوع جوانان در همه این سالها آنقدر تکرارشده که هرگونه سخن گفتن پیرامون این موضوع را سخت و دشوار نموده است.  

اما به عنوان مسئولی که در طول ۱۵ ماه فعالیتش در وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی، سن مدیریت عالی در این وزارتخانه بیش از ۱۰ سال کاهش یافته است و مجموعهای از مدیران جوان ِکاربلد و با دانش در سطوح عالی مدیریتی آن به کارگمارده شدهاند باید شهادت بدهم که حضور این مدیران جوان سبب شده است مدلی از مدیریت شفاف، کارآمد، خلاق و پیگیر اراِئه شود که خروجی آن منتفع شدن جامعه و نظام از اداره بهتر ، موثرتر امور اجرایی کشور دربخشی است که مسئولیت آن امروز با جوانان عزیزمان است. 

باور دارم که ایران اسلامی برای عبور از مشکلات،چالشها و سرعت بخشیدن به روند رشد و پیشرفت و عدالت، راهی جز اعتماد به جوانان در سطوح بالای مدیریتی و تصمیم گیری ندارد،  که تجربه و شواهد قطعی به ما میگوید هرگاه جوانان بودند ما از بحرانها با کمترین هزینه عبور کردیم. بارزترین و نزدیکترین شاهد این ادعا پس از دفاع مقدس، نقش آفرینی غرور آفرین جوانان این مرز و بوم در راه در هم شکستن بحران ناشی از شیوع ویروس کروناست. امروز جوانانی دانشمند و کاردا ، نوعدوست و عاشق هموطنان، میهن دوست، مومن، آرمان گرا، مسئولیت شناس، فداکار و البته بینام و بیادعا در در کنار اساتیدی مجرب در صف اول مبارزه با بحران کرونا هستند. 

و اما نکته آخر اینکه، پاندومی کرونا مانند سایر بیماریهای فراگیر در ادوار تاریخ ، فقرا  را هم سریعتر و هم شدیدتر هدف قرار داده است. واقعیت هم این است که بیماریهای فراگیر و فقر اثرات متقابلی بر هم دارند. هم بیماری باعث تشدید فقر میشود و هم فقر باعث شیوع بیشتر و گستردگی شدیدتر بیماری. در این شرایط به عنوان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید با یک شناخت دقیق و واقع بینانه از مسالهای که با آن مواجه هستیم به سمت تدوین راهکارهای حمایت اجتماعی از فقرا و اقشار کم درآمد پیش برویم از همه جوانان کارشناس و متخصص ِ در داخل و خارج از کشور درخواست میکنم با ارسال دیدگاهها، پیشنهادها و حتی نقدهای خود ما را در تدوین سازوکارهای حمایت اجتماعی یاری دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز