خبرگزاری کار ایران

یک چهارم بودجه قانون معلولان در سال ۹۸ پرداخت نشد/ کدام قوانین در حوزه افراد دارای معلولیت در سال گذشته مغفول ماندند؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۵۶

یک چهارم بودجه ۹۸ برای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت پرداخت نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت در صفحه توییتری خود در واکنش به توییت اخیر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه واکنش نشان داد و لیستی از مطالبات مغفول مانده معلولان در سال ۹۸ را مطرح کرد. 

این تشکل صنفی حوزه حقوق معلولان با طرح این پرسش که کدامیک از موارد زیر تحت اختیار شما نیست، نوشت: یک چهارم از بودجه قانون معلولان در سال ۹۸ پرداخت نشده است. برخلاف ماده ۶۷ قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت، ۲۶ درصد از بودجه بهزیستی در سال ۹۸ پرداخت نشده و این رویه هر ساله است. 

این در حالی است که طبق ماده ۶۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت؛ کلیه اعتبارات و ھزینه (تملک دارائی و ھزینه‌ای) کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بھزیستی در بودجه‌ھای سالانه صددرصد (۱۰۰ درصد) تخصیص یافته تلقی می‌گردد و احکام مقرر در قوانین بودجه سالانه نافی مفاد این ماده قانونی نمی‌شود.

 در ادامه این توییت آمده است: چهار سال از قانون برنامه توسعه ششم گذشت و ماده ۷۹ آن هنوز اجرا نشده است.

بر اساس ماده ۷۹ قانون برنامه توسعه ششم؛ دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمندکردن یارانه‌ها با حذف خانوارهای پردرآمد و درج ردیف مستقل در جدول موضوع ماده (۳۹) این قانون، از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید.

درحالیکه افزایش ۲۰ درصدی مستمری ناچیز مددجویان از محل هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته پرداخت نشد، در این توییت اشاره شده که تعدادی از مددجویان معلول از دریافت عیدی (۶۳ هزار تا ۱۲۰ هزار تومانی) محروم مانده‌اند. حداقل ۱۶۰ هزار فرد معلول به دلیل عدم پرداخت بودجه پشت نوبت مستمری ناچیز هستند.

این در حالی است که از ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده که رقم مورد تاکید رئیس سازمان بهزیستی کشور بود، برای اجرای قانون معلولان در سال ۹۹ تنها ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز