خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در شورای عالی کار:

«فریز مزدی» را قویاً تکذیب می‌کنم/ تعیین مزد باید قبل از پایان فرودین به سرانجام برسد/ صداوسیما به پوشش یکجانبه اخبار دستمزد کارگران خاتمه دهد

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۳۵۸

علی خدایی ضمن انتقاد از رویکرد صداوسیما گفت: هرگونه احتمال فریز مزدی را قویاً تکذیب می‌کنم؛ کارگران تن به فریز مزدی نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از نمایندگان کارفرمایی شورای عالی کار در گفتگو با رسانه‌ها، مجدداً بحثِ «فریز مزدی» را مطرح کرده است؛ براساس گفته این نماینده کارفرمایان، بایستی بحث‌های تعیین دستمزد به بعد از فروکش کردن بحران کرونا موکول شود.

علی خدایی (نماینده کارگران در شورای عالی کار) با انتقاد از این اظهارات می‌گوید: بحث فریز مزدی در شورای عالی کار نیز توسط کارفرمایان مطرح شد که البته این پیشنهاد، توسط گروه‌های کارگری و دولت، رد شد و اینکه این موضوع دومرتبه در رسانه‌ها مطرح می‌شود و حتی صداوسیما در بخش خبری ساعت دو امروز، دوباره بحث فریز مزدی را به عنوان یک خبر مطرح می‌کند، جای انتقاد بسیار دارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان کارگری به هیچ عنوان، تن به فریز مزدی نداده و نخواهند داد؛ ادامه می‌دهد: احتمالِ فریز دستمزدها را قویاً تکذیب می‌کنم و براساس آنچه در جلسات رسمی شورای عالی کار مقرر شده، تکلیف دستمزد کارگران قبل از پایان فرودین مشخص خواهد شد. اگر بخواهند روی فریز مزدی مانور بدهند و آن را به عنوان یک پیشنهادِ مطرح، طرح کنند، جامعه کارگری واکنش نشان خواهد داد و باید منتظر واکنش جامعه کارگران شاغل و بازنشسته باشند.

خدایی ضمن انتقاد از پوشش یکجانبه اخبار مزدی توسط صداوسیما که تنها به طرح نظرات و دیدگاه‌های کارفرمایان می‌پردازد؛ می‌گوید: در جلسات شورای عالی کار که در روزهای آخر اسفندماه برگزار شد، هر نوع پیشنهاد در ارتباط با مسکوت ماندن یا فریز دستمزدها، به دلیل وضعیت نامناسب معیشت کارگران، رد شد و طرح مجدد آن در جامعه، به هیچ وجه صحیح نیست.

رفتار غیرحرفه‌ای نمایندگان کارفرمایان!

به گفته خدایی، گروه کارفرمایی شورای عالی کار، امسال بسیار غیرحرفه‌ای عمل کردند؛ او به نامه رئیس کانون عالی کارفرمایان خطاب به معاون روابط کار وزارت کار قبل از مذاکرات مزدی و همچنین اظهارات اخیر نمایندگان کارفرمایی کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: طرح پیشنهادات مردود گروه کارفرمایی در رسانه‌ها، به هیچ وجه حرفه‌ای نیست و تنها به نگرانی جامعه کارگری دامن می‌زند.

او تاکید می‌کند: در شرایطی که دستمزد همه گروه‌های مزدبگیر ازجمله کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری به جز کارگران مشخص شده، چرا صحبت از فریز مزدی کارگران به بهانه کرونا می‌کنند؟! مگر بارِ بحران کرونا باید فقط بر دوش کارگران باشد؟!

خدایی در پایان اضافه می‌کند: تعیین دستمزد کارگران بایستی «حتماً» قبل از پایان فررودین به نتیجه برسد و از صداوسیما که رسانه‌ای ملی است درخواست داریم به پوشش یکجانبه اخبار و دیدگاه‌ها خاتمه دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز