خبرگزاری کار ایران

قمصریان به ایلنا خبر داد:

درباره فرمولِ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری تصمیم‌گیری نشد/ تامین اجتماعی قوانین خود را برای همسان‌سازی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۶۲۷

رئیس مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه، اعلام کرد که با وجود قطعی بودن اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، هنوز درباره فرمول انجام آن تصمیم‌گیری نشده است.

«مهدی قصریان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه دولت برای اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری، گفت:  درباره فرمول و نحوه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل 10 هزار میلیارد تومانی که دولت تخصیص داده است، در جلسات بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.

اشاره قمصریان به جلساتی برمی‌گردد که ذیل چهار  کمیته حقوق و مزایا، بهداشت و درمان، رفاهیات و بازنشستگان ایثارگر برگزار می‌شود. تشکیل این کارگروه‌ها، پس از برگزاری نشست‌ها میان روسای تشکل‌های صنفی بازنشستگان کشوری و لشگری و «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه نهایی شد. حال این 4 کمیته درباره نحوه تخصیص بهتر این بودجه تصمیم‌گیری می‌کنند. 

قمصریان در ادامه با بیان اینکه تخصیص این 10 هزار میلیارد تومان قطعی است اما هنوز درباره فرمول نهایی همسان‌سازی تصمیم‌گیری نشده است، گفت: درباره فرمول همسان‌سازی، با حضور مدیران صندوق‌های بازنشستگی، اعضای تشکل‌های صنفی، مدیران صندوق‌های بازنشستگی و مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم‌گیری می‌شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول اجرای قانون همسان‌سازی بر مبنای اختصاص این بودجه نشده‌اند، گفت: همانطور که آقای نوبخت اعلام کرده‌اند، سازمان تامین اجتماعی قوانین خاص خود را دارد و همسان‌سازی صرفا در این چارچوب انجام می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز