خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگری ساختمانی شهریار مطرح کرد:

خواستار اجرای قوانین کار در انجمن‌های صنفی کارگران صنعت ساختمان هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۲۷۹

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی شهرستان شهریار خواستار توقف نامه‌های دستوری وزارت کار درخصوص شرح وظایف و تکالیف انجمن‌های صنفی کارگران صنعت ساختمان شد.

کاظم احمدیان (عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگری ساختمانی شهرستان شهریار) به خبرنگار ایلناگفت: بعضا وزارت کار اقدام به نگارش چند نامه دستوری در راستای شرح وظایف و قوانین انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کرده است که این اقدام با قانون کار و آئین‌نامه چگونگی تشکیل و حدود وظایف قانونی انجمن‌های صنفی کارگری سنخیت ندارد.

وی افزود: در این خصوص (نامه‌های دستوری) چندین بار با مدیرکل تشکل‌های کارگری - کارفرمایی وزارت کار گفتگو شده و ایشان هم قول ابطال این نامه‌ها را داده است اما هنوز به صورت عملی اقدامی انجام نشده است.

نماینده کارگران ساختمانی  شهرستان شهریار با بیان اینکه با وجود قانون کار و آئین‌نامه چگونگی تشکیل و حدود وظایف قانونی انجمن‌های صنفی کارگری، دیگر نیازی به نگارش نامه‌های دستوری نیست. از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم برای جلوگیری از پیدایش دوگانگی فقط آنچه قانون تکلیف کرده را مستلزم اجرا ازسوی ادارات کل کار استان‌ها  قرار دهند.

احمدیان در پایان با تشکر از مسئولان مرتبط تشکل‌های کارگری – کارفرمایی در  وزارت کار و اداره کل کاراستان تهران افزود: مسئولان مرتبط تشکل‌های کارگری – کارفرمایی در وزارت کار و اداره کل کاراستان تهران نهایت همکاری را در رفع مشکلات کارگران صنعت ساختمان در حد امکان داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز