خبرگزاری کار ایران

علی دهقان‌کیا مطرح کرد:

سهم کارگران از صندوق توسعه ملی را در جای دیگری خرج نکنید

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۸۷۳

استمداد جامعه کارگری از محضر مقام معظم رهبری این است که اجازه ندهند سهم کارگران را از صندوق توسعه ملی خرج جای دیگری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دهقان کیا (رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران) در واکنش به خبر نامه‌نگاری رئیس‌جمهور به مقام معظم رهبری نظام بابت اخذ مجوز برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: تجربه نشان داده است که دولت و وزارتخانه‌های متولی و بخصوص سازمان برنامه و بودجه همواره بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را در توزیع منابع واعتبارات ملی نادیده می‌گیرند. این درحالی است مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم ایرانی هستند و باید قدرالسهم آنان از این منابع عمومی محفوظ باشد چراکه این کارگران جزو اقشار مولد و زحمتکش جامعه بوده و قبل از اینکه بیمه شده و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی باشند، شهروند کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و در منابع و اعتباراتی که متعلق به ایرانیان است، سهیم هستند. امری که همواره از سوی دولت مردان نادیده گرفته می‌شود.

دهقان‌کیا در ادامه افزود: باتوجه به بلای خانمان سوز کرونا که به جان کشور افتاده است و در این شرایط بحرانی دولت نباید بین کارگران بازنشسته و کارمندان بازنشسته تبعیض قائل شود و کمک‌های حاصل از منابع صندوق توسعه ملی را بطور سرانه برابر بین کارگران و کارمندان بازنشسته توزیع نماید. به همین منظور جامعه کارگری از محضر مقام معظم رهبری استدعا دارد که در دستوری که برای صدور مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی می‌دهند، تصریح فرمایند که سرانه مربوط به کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی لحاظ گردد.

او خاطرنشان کرد: طبق قانون تامین اجتماعی بدهی‌های مربوط به حق بیمه کارگران جزو دیون ممتازه است و اگر دولت مولی به دستش می‌رسد باید اول حق کارگران را بدهد ولی متاسفانه الان دولت ابربدهکار به کارگران است و سال‌هاست که در ارتباط با پرداخت حق بیمه کارگران بدحسابی می‌کند و برهمین اساس جامعه کارگری از محضر مقام عظمای ولایت عاجزانه درخواست داریم که حق و حقوق ما کارگران و مستمری‌بگیران را به طور مجزا به خودمان بدهند و در اختیار دولت بدحساب قرار ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز