خبرگزاری کار ایران

المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی بر گزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۶۸۲

معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: آموزش آنلاین و رایگان کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی دارکوب برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «عیسی منصوری» گفت: با توجه به نیاز روز افزون کشور به توسعه  کسب و کارهای دیجیتال و پیشرفتهایی که تاکنون در این حوزه انجام شده و همچنین با توجه به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر توسعه زیرساختهای دیجیتال کشور در این ایام خانه نشینی و نیاز اقتصاد دانش بنیان آینده ایران به تولید محتوای دیجیتال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی، المپیاد ملی کدنویسی کودکان و نوجوانان را با همکاری برخی سازمانها و وزارتخانه‌ها برگزار می‌کند.

وی افزود: اساس توسعه کسب وکار در هر کشوری متکی به پرورش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان آن کشوراست. فرایندهای جهانی و مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد تمرکز کسب وکارهای آینده جهان در محورهایی همچون داده کاوی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و نرم افزاهای تخصصی استوار است. بنابراین برای توسعه اشتغال و دستیابی به اهداف کلان کشور، باید مسیر آموزش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان با کدنویسی و فضای مجازی را هموار کنیم. آموزش کدنویسی کودکان و نوجوانان، می‌تواند انقلابی در حوزه تولید محتوای دیجیتال و کارآفرینی آینده کشور باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اضافه کرد: درطرح ملی دارکوب درنظر است با همکاری دستگاه‌های مختلف طرح ملی آموزش کدنویسی کودکان و نوجوانان با هدف فرهنگسازی کارآفرینی در بین کودکان و نوجوانان  و تمرکز بر توسعه کارآفرینی دیجیتال برگزار شود.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است کودکان و نوجوانان ایرانی با مبانی خلاقیت، ایده پردازی، الگوریتم، و کدنویسی آشنا شده و تولیدات خود را در قالب المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی منتشر کنند. 

منصوری تصریح کرد: المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دارکوب، در نظر دارد تا با بسترسازی، آموزش، توانمندسازی و هدایت کودکان این سرزمین، ضمن آموزش سواد دیجیتال، مسیر کارآفرینی و توسعه را هموار کند. مسیری که می‌تواند به شکوفایی بیشتر کشور کمک کرده و زمینه‌ساز جهش تولید و کسب وکار در کشور و در سالیان آتی باشد. هدف این طرح استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش، توانمندسازی و  هدایت علاقمندان به حوزه تولید محتوای دیجیتال و کدنویسی در سنین ۷ تا ۱۸ سال است. 

علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به نشانی www.darkoobcode.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز