خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان:

کارگران ساختمانی خوزستان هنوز وام ۴درصدی نگرفته‌اند/ کارگران انتظار کمک بلاعوض معیشتی از دولت دارند/ حق با شکم گرسنه است!

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۲۸۸

کارگران ساختمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و اغلب به صورت «روزمزد» کار می‌کنند. متاسفانه دراین روزها به زندگی آنها آسیب جدی وارد شده و بعضا مجبور هستند دراین بحران خطرناک برای یافتن کار به میدان‌ها بروند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا هاشمی (رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان‌خوزستان) با اشاره به عدم پرداخت وام ۴ درصدی به کارگران ساختمانی خوزستان اظهار داشت: کرونا ویروس یک بحران جهانی است. کارگران ساختمانی هم همانند همه احاد جامعه با قرنطینه و در خانه ماندن برای شکست این ویروس تلاش خواهند کرد اما الزاماً امکان در خانه ماندن ندارند. 

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان خوزستان بیان کرد: کارگران ساختمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و اغلب به صورت «روزمزد» کار می‌کنند. متاسفانه دراین روزها به زندگی آنها آسیب جدی وارد شده و بعضا مجبور هستند دراین بحران خطرناک برای یافتن کار به میدان‌ها بروند. 

او ادامه داد: شاید حضور آنها در میدان‌ها یا ساختمان‌ها برای عموم قابل توجیه نباشد اما آنها مشکلات زیادی دارند. کارگران ساختمانی یا هرشخص دیگری با سفره خالی به نان شب محتاج است. بنابراین محبور است دست از جان بشوید که شرمنده خانواده برای نان شب نشود. 

هاشمی افزود: در اواخر سال گذشته با شروع بیماری کرونا دولت در رسانه ملی اعلام حمایت و پرداخت وام ۴ درصدی برای این عزیزان کرد که هنوز محقق نشده است. عمل نکردن به این وعده بعد از گذشت یک ماه از شیوع کرونا موجب شده تا کارگران ساختمانی به نا امیدی کامل برای محقق شدن وام در دوران قرنطینه برسند و با بی‌توجهی به ویروس کشنده مکان امن خانه را به امید انجام کار و معیشت روزانه ترک نمایند. این درحالی است که ما انتظار داشتیم دولت کمک بلاعوض به جامعه انجام دهد و کارگران آسیب‌پذیر را بیشتر مورد توجه قرار دهد. 

هاشمی خاطرنشان کرد: حق با شکم گرسنه است. متاسفانه وضعیت رکود ساخت و ساز کارگران ساختمانی را فلج کرده طوریکه اگر کار روزانه یا ساعتی نباشد، شب باید بچه‌هایشان باشکم گرسنه بخوابند. 

وی افزود: ما نیز از کارگران می‌خواهیم در خانه بمانند اما دولت باید پیش‌زمینه‌های در خانه ماندن را فراهم کند. از استاندار و مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خواستار حمایت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز