خبرگزاری کار ایران

کاظم فرج اللهی:

فرصت نجات اقتصاد از بیماری مهلک، همین امروز در جلسه شورای عالی کار است/ راهی نداریم جز افزایش عادلانه دستمزد کارگران

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۳۸۹

کاظم فرج اللهی با تاکید بر نقش افزایش دستمزد در بهبود اقتصاد، تاکید می‌کند که دولت و کارفرمایان باید به خودشان بیایند و به وظیفه قانونی‌شان عمل کنند.

کاظم فرج اللهی (فعال کارگری) در حمایت از گروه کارگری مذاکرات مزدی به خبرنگار ایلنا می‌گوید: مزد سال بعد، باید به گونه‌ای تعیین شود که هم حقی که بعد از تصویب قانون کار از کارگران هر سال بیشتر از سال قبل، ضایع شده، بازگردانده شود و هم تورم فعلی پوشانده شود.

به گفته‌ی وی، هر سال قدرت خرید کارگران کاهش یافته، حقوق باید به گونه‌ای جبران شود که بخشی از این قدرت خرید از دست رفته، بازگردانده شود.

او معتقد است؛ یک جراحی سخت و دردناک لازم است و نجات اقتصاد تنها از طریق افزایش قدرت خرید لایه‌های پایین جامعه که اکثریت مردم هستند، امکان‌پذیر است؛ چراکه اقتصاد راهی جز این برای نجات ندارد؛ سقوط بیشتر لایه‌های پایین به زیر خط فقر، جامعه را در سراشیب نیستی می‌اندازد؛ افزایش جرم و جنایت، ناامنی و بزهکاری از تبعات این سقوط است.

فرج اللهی تاکید می‌کند: اقتصاد ما بیماری است که در خانه خوابیده و در حال فوت است؛ در این شرایط، خانواده بیمار حتی اموالش را می‌فروشد و قرض می‌کند که بیمار را نجات دهد حالا دولت ما هم باید به هر طریق شده با مالیات‌ستانی از بنیادهای معاف از مالیات و برداشت نقدینگی از محل‌هایی که کاربرد عمومی ندارد، قدرت خرید کارگران را افزایش دهد؛ اگر دولت نتواند از ذخایرش برای نجات جامعه از بحران استفاده کند، آن ذخیره را برای کی و کجا می‌خواهد؟!

او ادامه می‌دهد: امروز دولتی‌ها و کارفرمایان باید به خودشان بیایند و این بیمار را نجات دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز