خبرگزاری کار ایران

پرداخت اولین مرحله کمک معیشتی به ۳ میلیون خانوار/ مستمری، حقوق و مزدبگیران مشمول کمک حمایتی «نمی‌شوند»

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۹۸۵

رئیس مرکز اطلاع ‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه، از پرداخت اولین مرحله کمک معیشتی به حدود ۳ میلیون خانوار خبر داد.

«مهدی قصریان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پرداخت اولین مرحله کمک معیشتی به افرادی که کسب و کارهایشان از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است، گفت: اولین مرحله این بسته‌ی حمایتی، شب گذشته به حساب ۳ میلیون خانوار ۱ تا ۵ نفره به بالا پرداخت شد. 

وی افزود: برابر با مصوبه‌ی هیات دولت، در سه مرحله‌ی دیگر (فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۹۹) پرداخت بسته حمایتی به افرادی که کسب و کارهایشان از کرونا، آسیب دیده است، انجام می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع ‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه رئیس‌جمهوری با درنظر گرفتن آسیب‌های اقتصادی کرونا، دستور دادند که پرداخت کمک معیشتی به افراد آسیب دیده، حتما انجام شود، افزود: حجت‌الاسلام روحانی با در نظر گرفتن شرایط موجود در کشور بر پرداخت کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان تاکید کردند که تاکنون پرداخت ۴ مرحله از این کمک تصویب شده است.

وی افزود: خانوار یک نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوارهای دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانوارهای ۳ نفره ۴۰۰ هزار تومان، خانوارهای ۴ نفره ۵۰۰ هزار تومان، و خانوارهای ۵ نفر به بالا به میزان ۶۰۰ هزار تومان بسته حمایتی دریافت می‌کنند.

قمصریان افزود: همانطور که اعلام شد در جمع، حدود ۳میلیون نفر از این کمک بهره‌مند می‌شوند که شامل خانوارهایی می‌شوند که «هیچگونه» شغل دارای درآمد ثابت نیستند؛ لذا کارمندان دولت، شاغلان بخش خصوصی و کلیه افرادی که بیمه‌پرداز هستند و تحت هر عنوان شغلی مزد و حقوق دریافت می‌کنند، نظیر کارمندان، کارگران و بازنشستگان مشمول دریافت این بسته نمی‌شوند. همچنین کسانی که از نهادهای حمایتی مستمری دریافت می‌کنند، هم شامل دریافت این کمک نمی‌شود؛ چراکه درآمد ثابت دارند.

رئیس مرکز اطلاع ‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه، افزود: تمامی این افراد بر مبنای بانک‌های اطلاعاتی دولت از قبیل سامانه رفاهی ایرانیان و... انتخاب شده‌اند و جمعیت محدودی را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز