خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری چهارشنبه سرویس کارگری ایلنا می‌خوانید؛

آیا بازنشستگان مشمول یارانه کرونا می‌شوند؟/یارانه کرونا به کارگران روزمرد تعلق می‌گیرد/در «بحران کرونا» میان کارمندان و کارگران فرقی وجود ندارد/ تعویق در پرداخت عیدی و سنوات کارگران به بهانه شیوع کرونا/نگرانی معلمان بازنشسته از تغییرات لایحه بودجه

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۶۶۱

به دنبال اعلام این خبر که اولین مرحله یارانه کرونا سه‌شنبه پرداخت می‌شود، امروز مطالبی در این باره منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطالبی درباره کرونا به ویژه بحث یارانه کرونا مهم‌ترین مطالب منتشر شده در سرویس کارگری بود. امروز همچنین مباحثی درباره دستمزد، کاهش حق سنوات کارگران و معلمان نیز منتشر شد.

 آیا بازنشستگان مشمول یارانه کرونا می‌شوند؟

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران عنوان کرد: شرایط معیشتی اکثر بازنشستگان به گونه‌ای است که آنها نیاز به دریافت یارانه کرونا دارند.

 یارانه کرونا به کارگران روزمرد تعلق می‌گیرد

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان می‌کند: یارانه‌ای که قرار است امشب به حساب تعدادی از سرپرستان خانوار واریز شود گام اول برای جبران خسارت‌هایی است که کرونا به شهروندان وارد کرده و معیشت آنها را به خطر انداخته است.

 بسته‌های حمایتی تا قبل از پایان سال واریز می‌شود

 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واریز نقدی بسته‌های حمایتی برای اقشار کم‌درآمد، رقم این بسته‌ها را برای خانوارهای با حداقل جمعیت ۲۰۰ و حداکثر جمعیت ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

 در «بحران کرونا» میان کارمندان و کارگران فرقی وجود ندارد

نماینده کارگران در شورای عالی کار، ضمن بیان اینکه سه پنجمِ جامعه در معرض خطر جدی قرار دارند، از دولت می‌خواهد که وظایف حاکمیتی خود را بپذیرد و به این وظایف عمل کند.

 تعویق در پرداخت عیدی و سنوات کارگران به بهانه شیوع کرونا

در شرایطی که شیوع کرونا فشار زیادی بر شهروندان وارد کرده، خبر می‌رسد درصدی از کارگران در دریافت مطالباتی نظیر عیدی و پاداش پایان سال با مشکل مواجه شده‌اند.

  فرسایشی کردن مذاکرات مزدی سودی برای کارفرمایان ندارد

عضو هیات مدیره کانون شورهای اسلامی کار استان تهران، گفت: با اینکه در سال جاری شاهد افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد هستیم؛ اما تورم حدود ۴۰ درصدی، قدرت خرید دستمزد را به شدت فروکاسته است تا جایی که دیگر نمی‌توان ارزشی برای حداقل دستمزد سال جاری قائل شد.

 به دنبال کاهش «حق سنوات کارگران» هستند

رای اخیر دیوان عدالت، با علی‌الحساب ندانستن حق سنواتی که کارگران قرارداد موقت (با قرارداد کمتر از یک سال) معمولاً پایان هر سال در کارگاه‌ها می‌گیرند، مقرر کرده که به این کارگران هیچ نوع پاداش ریالی بعد از خاتمه فعالیت در کارگاه تعلق نگیرد، حتی اگر این کارگران، پنج سال، ده سال یا حتی بیشتر در یک کارگاه ثابت کار کنند!

 نگرانی معلمان بازنشسته از تغییرات لایحه بودجه

معلمان بازنشسته نگران رفت و برگشت‌های بودجه میان مجلس و شورای نگهبان هستند و می‌گویند علاوه بر تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت، باید مستمری‌ها نیز به اندازه مکفی و شایسته زیاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز