خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

در سال ۹۲ تلاش‌مان برای جبران عقب‌ماندگی مزد از تورم، به تعویق افتاد/ بسته‌های حمایتی تا قبل از پایان سال واریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۳۸۳

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واریز نقدی بسته‌های حمایتی برای اقشار کم‌درآمد، رقم این بسته‌ها را برای خانوارهای با حداقل جمعیت 200 و حداکثر جمعیت 600 هزار تومان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» با اشاره به نسبت تورم سال ۹۸ و تورم انتظاری به عنوان ملاکهای تعیین دستمزد کارگران اظهار کرد: حداقل سبد معیشت یک خانواده کارگری که قبلا مورد تصویب قرار گرفته بود به عنوان یکی از مبانی مورد تاکید قرار گرفت که به نظر نمایندگان کارگری مبلغ پایینی است.

شریعتمداری با اشاره به تعویق افتادن جلسه شورای عالی کار به روز چهارشنبه ادامه داد: قرار شد کمیته مزد با مسئولیت دبیر شورای عالی کار تشکیل تا نظرات به هم نزدیک شود و انشالله در چهارشنبه بعد از ظهر جلسه تعیین دستمزد در سال ۹۹ با توافق کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما یک عقب‌ماندگی تاریخی در تعیین معیشت کارگران داریم به این صورت که در دوران جنگ به مدت ۶ سال افزایش دستمزد نداشتیم که این عقب ماندگی معادل نرخ تورم آن سال‌ها است. در سال ۹۲ تلاش کردیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم اما فشار نظام جهانی استکبار و پایین آمدن ارزش پول ملی و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها باعث شد تا این تصمیم راهبردی به تعویق بی‌افتد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: با این حال تلاش داریم به شرایط مطلوب برای تامین حداقل شرایط زندگی کارگران نزدیک شویم. در دنیا هم تامین حداقل زندگی کارگران تنها از طریق حداقل دستمزد نیست. در پیشرفته‌ترین کشورها آن بخشی که از طریق دستمزد تعیین می‌شود حدود ۷۰ درصد است اما این سهم در ایران پایین است.

شریعتمداری در ادامه به مشکلات کارفرمایان نیز اشاره کرد و گفت: کارفرمایان کشور در حال حاضر با فشارهای نظام استکبار جهانی و همچنین ویروس منحوس کرونا مواجه هستند که باید این مسائل درکنار مسائل کارگری و در یک جلسه سه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم چرخ‌های تولید را در حال حرکت نگه داریم، بیان کرد: همانطور که دولت به مردم می‌گوید اگر کاری ندارند از خانه خارج نشوند از طرف دیگر به جامعه کار و تولید توصیه می‌کند تا جایی که ممکن است چرخ تولید را در حال حرکت نگهدارند.

شریعتمداری با اشاره به دو بسته معیشتی طراحی شده توسط دولت در این باره اظهار کرد: این بسته‌ها در قالب کارت‌های اعتباری از طریق پایگاه رفاه ایرانیان برای حمایت از آن قشر از ایرانیانی که مورد هیچ حمایتی قرار ندارند، صورت می‌گیرد.

به گفته وی این بسته‌ها تا قبل از پایان اسفندماه به صورت نقدی به حساب کارت یارانه افراد واریز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز