خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری دوشنبه سرویس کارگری می‌خوانید؛

«همسان‌سازی» در حد وعده مانده است/سبد معاش در ۲۴ اسفند به ۵ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید/۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر به حمایت دولت نیاز فوری دارند/انفجار در کارخانه سیمان خاش با ۵ کشته و زخمی/بیانیه ۷۰۰ فعال اجتماعی درباره توقف طرح ضربتی جمع‌آوری کودکان

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۱۳۲

امروز مطالبی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، سبد معاش و حمایت معیشتی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز مطالبی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، سبد معاش، حمایت معیشتی و یک حادثه کار منتشر شد. همچنین اخبار مرتبط با کرونا نیز انتشار یافت.

 «همسان‌سازی» در حد وعده مانده است

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کشور، با ارسال نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطالبات بازنشستگان را یادآوری کرد.

 سبد معاش در ۲۴ اسفند به ۵ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید

بین پنجم و بیست و چهارم اسفندماه، هزینه‌های حداقلی زندگی خانوار، حداقل ۳۲۰ هزار تومان افزایش داشته است و برای حفظ قدرت خرید کارگران، باید حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به دستمزدها افزوده شود.

 بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر به حمایت دولت نیاز فوری دارند

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دولت باید در مورد تعداد مشمولین طرح حمایت معیشتی، روش تخصیص کارت اعتباری خرید به بی‌ثباتکاران و رقم اعلام شده تجدیدنظر کند.

 انفجار در کارخانه سیمان خاش ۵ کشته و زخمی بر جای گذاشت

انفجار در کارخانه سیمان خاش موجب کشته شدن یک نفر و سوختگی ۴ کارگر شد.

  دستِ کارگران و بازنشستگان از مدیریت اموال‌شان کوتاه است

کاظم فرج‌اللهی با تشریح ریشه‌های بحران در تامین اجتماعی، تغییر ساختار و افزایش نقش تشکل‌های مستقل کارگری در مدیریت سازمان را مهم‌ترین اصلاحی می‌داند که می‌تواند سازمان را از بحران خارج سازد.

 کارگران شهرداری مریوان: شب عید با دست خالی

کارگران شهرداری مریوان می‌گویند: شب عید رسید اما مطالبات ما پرداخت نشد!

 بیانیه ۷۰۰ فعال اجتماعی درباره توقف طرح ضربتی جمع‌آوری کودکان

جمعی از فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، پژوهشگران، دانشجویان و هنرمندان کشور طی بیانیه‌ای خطاب به وزیر کشور نسبت به طرح جمع‌آوری ضربتی کودکان کار و رد مرز کودکان افغانستانی که در پی شیوع کرونا مجدداً در دستور کار قرار گرفته، واکنش نشان دادند.

 شاغلان مشاغل غیررسمی بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند

مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی به بررسی آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا و پیشنهادهایی برای مدیریت تبعات آن پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز