خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری یکشنبه سرویس کارگری ایلنا می‌خوانید؛

سیستم افزایش حقوق معلمان اصلاح شود/سهام بانک‌ها عوض بدهی دولت به بازنشستگان واگذار شود/ تبعیض میان دریافتی کارمندان و کارگران شرعی و اخلاقی نیست/واریز کمک دولتی به کارت یارانه کارگران ساختمانی/کارگران برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۳۹

امروز مطالب تازه‌ای درباره معلمان و بازنشستگان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز مطالب تازه‌ای درباره معلمان، بازنشستگان و بحث دستمزد در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد. همچنین در این روز شاهد انتشار مطالب متعددی درباره تاثیر کرونا بر زندگی کارگران و چگونگی جبران خسارت‌های ناشی از این بیماری بودیم.

 سیستم افزایش حقوق معلمان اصلاح شود

یک فعال صنفی معلمان با انتقاد از نحوه اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، خواستار پایداری رتبه‌بندی و سایر مزایای مزدی شد.

 سهام بانک‌ها عوض بدهی دولت به بازنشستگان واگذار شود

بی‌توجهی به مخاطبان صندوق‌های بازنشستگی به رویه‌‌ای پایدار و یک عرف، در رابطه‌ی دولت و ملت تبدیل شده است. حال بازنشستگان می‌پرسند: «آیا رفاه مو سفیدان هم خریداری دارد؟»

 تبعیض میان دریافتی کارمندان و کارگران شرعی و اخلاقی نیست

فرامرز توفیقی گفت: در شرایطی که کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹، حداقل حقوق کارمندان دولت را در سال آینده ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین کرده است، اضافه کردن نرخ مابه‌التفاوت افزایش قیمت سبد معیشت سال گذشته و سال جاری به حداقل مزد سال جاری و محور قرار دادن عدد به دست آمده برای ورود به مذاکرات مزدی یک الزام است.

 اعلام جزییات پرداخت کمک‌های بلاعوض به خانوارهای آسیب‌دیده از شرایط ویژه کرونا

رئیس سازمان برنامه و بودجه جزییات پرداخت کمک‌های بلاعوض به خانوارهای آسیب دیده از کرونا را تشریح کرد.

 واریز کمک دولتی به کارت یارانه کارگران ساختمانی

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی عنوان کرد: انتظار داریم کارگران ساختمانی که در سامانه ویژه این کارگران ثبت‌نام کرده‌اند، یارانه مربوط به کرونا را دریافت کنند.

 کارگران برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: کارگران شغل از دست داده مشمول قانون کار برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

 ترس هر روزه‌ی کارگران از دیو مهیبِ "کرونا"

در این روزها، در بحران همه‌گیرِ کرونا، یک لحظه غفلت از وظایف قانونی، می‌تواند منجر به داغدار شدن چند خانواده شود؛ خانواده‌های کارگری پیش از این نیز از مشکلات معیشتی و شغلی بسیاری رنج می‌بردند؛ پس نباید اجازه داد که کرونا، این مشکلات را چندبرابر کند و بیماری و مرگ هم به آنها افزوده شود.

 چرا وزارت بهداشت مخالفِ اسکان کودکان زباله‌گرد است؟

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار درباره مجموعه پیگیری‌ها از شهرداری، بهزیستی و استانداری برای مقابله با شیوع کرونا در بین کودکان زباله‌گرد گفت: کودکان کار در عرصه مناسبات اقتصادی و اجتماعی کشور قربانی شده‌اند و امروز هم گویا قرار است، قربانی شوند حال آنکه بیشترین مسئله در مورد کودکان آسیب دیدن خودشان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز