خبرگزاری کار ایران

در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر با علیرضا محجوب مطرح شد؛

دستمزد مهمترین نگرانی این‌ روزهای کارگران است

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۸۷۶

در ارتباط مجازی دبیران اجرایی سراسر کشور با علیرضا محجوب، گزارشی از وضعیت کارگری استان‌های مختلف ارایه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه مجازی دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور صبح امروز (22 اسفند ماه) با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) و حسن صادقی (معاون امور شهرستان‌های خانه کارگر) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.

در این ارتباط مجازی، دبیران اجرایی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت کارگری استان‌های تحت مدیریت خود، دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

آنها یکی از موضوعات اساسی کارگران را موضوع تعیین دستمزد دانستند و خواستار توجه جدی به این موضوع شدند.

یکی دیگر از دغدغه‌های دبیران اجرایی در این جلسه مجازی، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود که نهادهای ذیربط باید این امر را در دستور کارشان قرار دهند.

 همچنین در این ارتباط ویدیوکنفرانسی، دبیران اجرایی ضمن ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا، از استانداران سراسر کشور خواستند تا ضمن اصلاح ساعات کار، به سلامت کارگران توجه جدی‌تری داشته باشند. زیرا یکی از مباحث قابل تامل در این شرایط، بی‌توجهی برخی واحدهای صنعتی و خدماتی به تامین تجهیزات لازم برای ایمن ماندن کارگران از ابتلا به بیماری است.

در این نشست مجازی، ضمن بررسی وضعیت واحدهای گرفتار بحران، تاکید شد دولت به وضعیت این واحدها توجه جدی داشته باشد، بخصوص آنکه برخی از این واحدها قریب به ۴۰ ماه است که نتوانسته‌اند حقوق کارگران‌شان را پرداخت کنند.

پرویز نصیری (مسئول امور اعضای خانه کارگر) هم گفت: باتوجه به تلاش‌های صورت گرفته، بیش از ۲۳۰ هزار عضو جدید و تمدیدی به اعضای خانه کارگر در سال ۹۸ اضافه شده است.

وی افزود: از هفته آینده آمادگی ثبت‌نام برای دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی را داریم که از ابتدای سال ۹۹ این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فعالان کارگری در این ارتباط مجازی، با اشاره به تاثیر منفی شیوع کرونا بر وضعیت اقتصادی واحدهای کارگری، خواستار توجه جدی دولت به این مشکلات و رفع موانع پیش آمده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز