خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری چهارشنبه سرویس کارگری ایلنا می‌خوانید؛

چرا معلمان با احکام حقوق جدید مخالفند؟/ مستمری‌بگیران بدون پرداخت سود، خرید اقساطی می‌کنند/ همسان‌سازی حقوق را برای همه گروه‌های پرستاری ابلاغ کنید/ دستمزد باید به اندازه سبد معاش افزایش یابد/ نگرانی کارگران از تبدیل کارخانه‌ها به محل توزیع ویروسِ کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۶۶۷

مطالبی درباره معلمان، بازنشستگان و پرستاران مهم‌ترین مطالب امروز سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز مطالبی درباره معلمان، بازنشستگان و پرستاران منتشر شد. همچنین امروز اخبار و گزارش‌های متعددی درباره تاثیر کرونا بر کارگران انتشار یافت.

چرا معلمان با احکام حقوق جدید مخالفند؟

سازمان معلمان ایران با صدور بیانیه‌ای دلایل مخالفت معلمان با احکام حقوقی جدید را تشریح کرد.

 مستمری‌بگیران بدون پرداخت سود، خرید اقساطی می‌کنند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به طرح راه‌اندازی باشگاه مشتریان تامین اجتماعی برای مستمری‌بگیران این نهاد، گفت: عدم دریافت سود از خریدهای اقساطی ازجمله مزایای این طرح است.

 همسان‌سازی حقوق را برای همه گروه‌های پرستاری ابلاغ کنید

خانه پرستار طی نامه‌ای به حسن روحانی درباره مطالبات پرستاران در خصوص افزایش حقوق‌ها و تجهیز بیمارستان‌ها در اوج بحران کرونا، نامه نوشت.

 نگرانی کارگران از تبدیل کارخانه‌ها به محل توزیع ویروسِ کرونا

کارگران به عنوان «عمود خیمه»‌ی بازار کار، از شرایطِ این روزهای کشور، نالان و نگران هستند. شیوع ویروس کرونا سلامت آنها و خانواده‌هایشان را به خطر انداخته است؛ اما شاهد تعطیلی موقت کارگاه‌ها در استان‌های پرخطر نیستیم.

 دستمزد باید به اندازه سبد معاش افزایش یابد

لااقل باید حداقل دستمزد را به مرز ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان نزدیک کنند؛ قرار نیست در مذاکرات مزدی امسال، سر اعداد و ارقام و درصدها، پروپاگاندا کنند و بگویند این کار یعنی افزایش بیش از صد درصدی حقوق‌ها بلکه کافی‌ست فقط به این موضوع توجه کنند که راه خروج از بن بست و رکود، ترمیم سطح قدرت خرید مردم است و نیمی از همین مردم، کارگران هستند، اگر قدرت خرید نیمی از جمعیت افزایش نیابد، قفل‌های سنگین اقتصاد به این زودی ها بازنخواهد شد!

 اگر از کرونا جان سالم به در ببریم، از ویروس ناکارآمدی در هپکو می‌میریم

جمعی از کارگران هپکو اراک با انتشار بیانیه‌ای نسبت به خبر «یک درصد دیگر از سهام بلوکی شرکت هپکو جهت تعادل‌بخشی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت سهم و واریز آن به خزانه دولت» اعتراض کردند.‌

 اعطای بسته معیشتی به کارگران ساختمانی خراسان رضوی

باتوجه به کسادی کار کارگران ساختمانی در خراسان رضوی، این کارگران احتمالا تا خرداد سال آینده بسته معیشتی دریافت می‌کنند.

 کارگزاران مخابرات روستایی: نه لوازم بهداشتی داریم و نه عیدی گرفته‌ایم

نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی سراسر کشور از نیاز جدی این صنف به مواد بهداشتی خبر دادند. این درحالی‌ست که سخنگوی شرکت ملی مخابرات از تامین تجهیزات بهداشتی می‌گوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز