خبرگزاری کار ایران

شیوه مقابله کارگران هفت تپه با ویروس کرونا؛

برخی با شایعه‌سازی به دنبال ایجاد اختلال در تولید و اختلاف میان کارگران هستند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۵۵۱

منابع کارگری در هفت تپه از اقدامات انجام شده درخصوص ضدعفونی کردن محل کار کارگران در این مجتمع بزرگ تولیدی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در هفت تپه گفتند: همزمان با انتشار اخباری مبنی بر شیوع ویروس کرونا، عزم جدی برای مقابله با گسترش این بیماری در این مجتمع بزرگ تولیدی نیز آغاز شده است. اگرچه کم و کاستی‌های بسیاری وجود دارد اما نمی‌توان منکر اقدامات انجام شده بود.

یکی از کارگران در خصوص شیوه مبارزه با شیوع کرونا در این شرکت گفت: به دستور مدیریت مجتمع تعداد ۶ دستکاه تب‌سنج دیجیتالی تهیه و خریداری شد. هر روزه توسط یک گروه باتجربه، درجه حرارت بدن کارکنان و کارگران شرکت در بدو ورود به محل کار سنجش می‌شود.

او با بیان اینکه هرچند اقدامات انجام شده کافی نیست و نیاز به تامین و رعایت موارد بهداشتی ببیشتری است، درباره انتشار اخباری درخصوص نحوه نادرست سمپاشی کارگران نی‌بر گفت: متاسفانه برخی مرتبا با بهانه کردن موضوعات مختلف سعی در ایجاد اختلال در روند تولیدی و اختلاف در بین کارگران شرکت دارند. اخیرا نیز کلیپی از کارگران نی‌بر در فضای مجازی منتشر شده که کارگران را  در حال ضدعفونی کردن خود نشان می‌دهد.

او افزود: این اقدام هرچند با رضایت کارگران انجام شده اما بی‌حرمتی به شرافت و کرامت کارگران نیست بلکه محافظت از جان یک عده انسان شریف در مقابل ویروس کشنده و مرگباری‌ست که به سرعت برق شیوع پیدا می‌کند و چاره‌ای جزء این کار در مقابل تعداد زیادی کارگر وجود ندارد.

این کارگر اضافه کرد: اخیرا نیز فعالیت کارخانه تولید الکل از باگاس نیشکر در  مجتمع هفت تپه آغاز شده با این حال مدیریت هر روز با مقدار زیادی از مواد ترکیبی بهداشتی محل کار کارگران را ضدعفونی می‌کند. در عین حال کارگران نی‌بر که از استان‌ها و شهرهای مجاور برای کار به هفت تپه آمده‌اند بیشتر از سایر کارگران در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. کارگران قبل از ورود در مزارع نیشکر سرپا ضدعفونی می‌شوند، این درحالی‌ست که قبل از این کار کارگران با استفاده از چفیه صورت‌های خود را می‌پوشانند تا دچار مسمومیت نشوند.

به گفته وی؛ در عین حال هیچ واحد تولیدی و صنعتی برای حفظ جان کارگران خود چنین اقدامات مثبتی که رضایت کارگران را در پی داشته، انجام نداده است.

به گفته وی، باتوجه به سختی کار کارگران نی‌بر عملا دستکش طبی برای محافظت از آنها کارساز نیست و آنها با استفاده از چفیه برای بستن دهان و دستکش کار از خود در مقابل ابتلای احتمالی به ویروس کرونا محافظت می‌کنند. این درحالی‌ست که سایر بخش‌های کارگری این مجتمع از امکانات بهداشتی بهتری وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز