خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خواستار شد؛

ضرورت اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در واحدهای کارگری مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۲۰۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در راستای اجرای ماده ۱۴۷ قانون کار با هدف حفظ و ارتقای سلامت نیروی کار و خانواده های آنان و سالم سازی محیط های کاری، ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه در واحدهای کارگری جهت توجه به سلامت کارگران و کارفرمایان با هدف جلوگیری از انتشار گسترده ویروس کرونا صورت گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری اظهار کرد: سلامت کارگران و کارفرمایان از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راه فوری ترین، مهمترین و مقرون به صرفه ترین عمل معطوف به انجام اقدامات پیشگیرانه است.

اوافزود: این اداره کل نیز در راستای حفظ سلامت کارکنان خود و جامعه هدف طی مکاتبه انجام شده با واحدهای اجرایی، حضور و غیاب اثر انگشتی مقرری بگیران بیمه بیکاری که در ادارات اجرایی صورت می گرفت متوقف و مقرر شد تا پایان سال به صورت سنتی (امضا ) و با حداقل زمان در نظر گرفته شده صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: کلیه جلسات مجامع اهم از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز تا بیستم فروردین متوقف شد.

اصغری بیان کرد: تشکیل جلسات رسیدگی هیات‌های تشخیص و حل اختلاف از روز شنبه ۱۰ اسفند امسال متوقف شد که در صورت بهبود وضع موجود شرایط متعاقبا اعلام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: از تاریخ ۱۰ اسفند ۹۸ با هماهنگی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ، دستورالعملی برای نحوه انجام بازرسی کار و بهداشت ویژه شرایط موجود و هرگونه تغییر ساعات کار کارگران اعلام شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: در راستای تامین وسایل حفاظت فردی مناسب برای بازرسان کار و تشدید نظارت بر کارگاه‌های استان، ترتیبی اتخاذ شد تا  وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز کارگران و همچنین ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کارفرمایان ابلاغ شد و در صورت اشاعه ویروس در سطح استان و لزوم کاهش ساعات کار کارگران در محیط کار و یا احساس ضرورت تغییر در زمان شیفت کاری آنان به عنوان اقدام پیشگیرانه و کاهش مواجهه کارگران، با هماهنگی کمیسیون کارگری و شورای تامین شهرستان موضوع را بررسی، و در مرحله اول با توافق کارگر و کارفرما و در مرحله بعد با تصویب شورای تامین استان اقدامات لازم انجام شود.

او با اشاره به اینکه با هدف حفظ سلامت جامعه کار و تولید و پیشگیری از ویروس کرونا، همه واحد‌های تولیدی این استان به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، گفت: ضدعفونی، گندزدایی و بررسی سلامت کارگران واحدهای تولیدی استان هم‌اکنون در حال اجرا است.

اصغری در پایان گفت: انتظار می رود کارفرمایان با اطلاع رسانی های سودمند به ارتقای سطح آگاهی کارگران در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و نحوه جلوگیری از آلوده شدن و انتشار ویروس کرونا را به بهترین نحو به انجام رسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز