خبرگزاری کار ایران

نگرانی بازنشستگان کشوری از میزان افزایش حقوق؛

هرچه به حقوق معلمان شاغل می‌افزایید، به بازنشستگان هم بدهید/ آیا کف دریافتی بازنشستگان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۴۴۸

بازنشستگان کشوری نگران افزایش ناکافی مستمری‌ها در سال آینده هستند و خواسته افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان به اندازه شاغلان را مطرح می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان کشوری بابت میزان افزایش مستمری‌ها در سال آینده ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند حالا که قرار است حقوق شاغلان به دولت به اندازه‌ای افزایش یابد که هیچ فردی کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق نگیرد، امیدواریم این افزایش شامل حال ما نیز بشود.

آنها با بیان اینکه در حال حاضر با ارجاع لایحه بودجه به شورای نگهبان، این مطالبه از این شورا خواسته می‌شود، می‌گویند: باید افزایش بیش از ۵۰ درصدی شامل حال بازنشستگان حداقل‌بگیر کشوری نیز بشود.

منصور میرزایی (فعال صنفی معلمان بازنشسته) با بیان اینکه هر نوع افزایشی که به معلمان شاغل می‌دهند، باید شامل حال بازنشستگان نیز بشود، از لزوم افزایش عادلانه مستمری بازنشستگان در سال بعد سخن می‌گوید.

وی ادامه می‌دهد: باید مستمری معلمان بازنشسته و سایر بازنشستگانِ کم درآمد دولت به اندازه‌ای افزایش یابد که به خط فقر نزدیک شود؛ اکنون خط فقر حداقلی حدود ۵ میلیون تومان است و ما انتظار داریم که در سال آینده هیچ بازنشسته‌ای کمتر از خط فقر درآمد نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مزایای مزدی شامل حال بازنشستگان نمی‌شود، اظهار می‌دارد که در مورد بازنشستگان باید «ارتقای پایه مستمری» مدنظر قرار بگیرد و کف مستمری‌های دریافتی افزایش یابد.

یازدهم اسفند ماه، هادی قوامی (سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کشور) در نشست خبری خود در  صحن مجلس گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد برای افزایش حقوق در سال ۹۹ به این شکل اقدام شود که تمام حقوق‌بگیرانی که در سال ۹۸ حداقل حقوقشان یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است در سال آینده حقوقشان تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یابد، البته در حکم کارگزینی این افراد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۰ درصد امکان افزایش وجود نخواهد داشت.

حالا همین مساله باعث نگرانی بازنشستگان شده است؛ چراکه بسیاری از بازنشستگان کشوری و لشگری، درآمد ماهانه‌شان برای رسیدن به خط فقر حداقلی، نیازمند افزایش بیش از ۵۰ درصد است.

میرزایی تاکید می‌کند که همه بازنشستگان و ازجمله معلمان بازنشسته، یک خواسته مشترک دارند: علاوه بر اجرای همسان‌سازی، کف حقوق‌ها عادلانه افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز