خبرگزاری کار ایران

در ارسال لایحه بودجه به شورای نگهبان، بازنشستگان را در نظر گیرند/ تکلیف اعتبار همسان‌سازی چه می‌شود؟!

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۳۳۴

بازنشستگان کشوری می‌گویند: حالا که قرار شده بودجه مستقیم به شورای نگهبان ارسال شود، مطالبات بازنشستگان و ازجمله افزایش اعتبار همسان‌سازی درنظر گرفته شود.

جمعی از بازنشستگان کشوری در تماس با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با تصمیم برای ارسال بودجه به شورای نگهبان، گفتند: باید مطالبات و خواسته‌های بازنشستگان در شورای نگهبان مدنظر قرار گیرد.

دوازدهم اسفند ماه، بعد از تصمیم به تعطیلی موقت مجلس به دلیل شیوع کرونا، میرمحمدصادقی (معاون قوانین مجلس شورای اسلامی) گفت: در جلسه امروز مجلس قرار شد مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال ۹۹ و طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به شورای نگهبان ارسال شود و مجلس جلساتی برای بررسی لایحه بودجه سال آینده نداشته باشد.

با این حساب، ادامه بررسی بودجه سال بعد در مجلس منتفی شده است و بازنشستگان توقع دارند، مهمترین خواسته آنها که افزایش اعتبار همسان‌سازی است، توسط شورای نگهبان و در بررسی‌های آتی برآورده شود؛ آنها در عین حال، خواستار افزایش اعتبار مورد نظر برای پرداخت بدهی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی هستند.

در لایحه بودجه سال بعد، اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، شش هزار میلیارد تومان است که برای اجرای یک همسان‌سازی حداقلی، این اعتبار باید لااقل دو برابر شود؛ پیش از این، برخی نمایندگان مجلس، خواستار افزایش این اعتبار تا مرز ده هزار میلیارد تومان شده بودند.

حالا بازنشستگان نگرانند که نکند سال آینده نیز اجرای همسان‌سازی، به بهانه فقدان بودجه و اعتبار عملی نشود و بازهم به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز