خبرگزاری کار ایران

اکبر شوکت:

خدا قوتِ تشکل‌های کارگری به نیروهای خدماتی، پرستاران و کادر درمان استان قم/ باوجود تبلیغ برای تولید ماسک و ضدعفونی‌کننده، چیزی به دست مردم نمی‌رسد!

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۱۵۸

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران سراسر کشور ضمن انتقاد از کمبود امکانات بهداشتی، از کادر درمان استان قم تشکر کرد.

اکبر شوکت (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان قم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از جانب تشکل‌های کارگری از کادر درمان استان قم تشکر کرد.

وی گفت: در طی این روزها بارها از خودگذشتگیِ نیروهای خدماتی، پرستاران و همه کادر درمان در استان قم بودیم. این نیروها در شرایطی که خطر بسیار زیاد است و مردم نگران هستند، واقعاً از خود گذشتگی کرده‌اند. من از نزدیک شاهد فداکاری کادر درمان در بیمارستان‌های فرقانی، کامکار، امام رضا(ع) و علی‌بن ابیطالب و سایر مراکز درمانی استان قم بوده‌ام و از جانب تشکل‌های کارگری به آنها خداقوت و دست مریزاد می‌گویم.

وی ادامه داد: دولت باید برای این کادر درمان چیزی کم نگذارد و همه امکانات را در اختیار آنها قرار دهد؛ حداکثر مزایای مزدی و همه تجهیزات پیشگیری باید به این کادر درمانِ از خودگذشته تعلق بگیرد و کمترین کاری که دولتی‌ها می‌توانند بکنند، قدردانی و حمایت از این نیروهای فداکار و فعال است.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری سراسر کشور در ادامه به کمبود تجهیزات بهداشتی و فقدان آن در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: به شخصه دو روز است که حدود هفت، هشت داروخانه قم را برای ماسک و ضدعفونی‌کننده زیر پا گذاشته‌ام اما متاسفانه به نتیجه نرسیده‌ام؛ چرا باید این مواد اولیه نایاب باشد؟

شوکت افزود: باید با محتکران و خلافکاران برخورد جدی صورت بگیرد؛ اعلام می‌کنند که در انباری در حوالی تهران، 30 میلیون دستکش یکبار مصرف پیدا شده؛ سوال اینجاست که چه کسانی و چگونه اینها را احتکار کرده‌اند؟ این احتکار، نشان‌دهنده ضعف دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در کشور است. از طرف دیگر، روزانه در صداوسیما تبلیغ می‌شود که حجم تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و دستکش، چند برابر شده اما چرا به دست مردم نمی‌رسد؟!

این فعال کارگری ادامه داد: کارگران استان قم و مردم از کمبود امکانات گلایه دارند؛ اگر واقعا حجم تولیدات زیاد شده، چرا محصولات میان مردم توزیع نمی‌شود؟ چرا به فکر کارگران و کسانی که هر روز در معرض خطر هستند، نیستند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز