خبرگزاری کار ایران

فرامرز توفیقی:

آیا هفته آینده تکلیف مزد ۹۹ مشخص می‌شود؟! / کارگران انتظار دارند سبد ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومانی در تعیین دستمزد مبنا قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۰۸۰

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها از الزام به برگزاری جلسات مزدی شورای عالی کار خبر داد و گفت: نمی‌توان به هیچ بهانه‌ای، این جلسات را عقب انداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران علاوه بر نگرانی بابت شیوع کرونا، یک نگرانی دیگر نیز دارند: آیا جلسات شورای عالی کار برای تعیین افزایش دستمزد، به تعویق می‌افتد؟! در روزهای اخیر، گروه‌هایی از احتمال تعویق این جلسات تا پایان فروردین خبر داده‌اند اما نمایندگان کارگری می‌گویند: برگزاری جلسات، یک «الزام» است.

فرامرز توفیقی (رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور) در این رابطه می‌گوید: امکان تعلیق یا فریزِ جلسات مزدی به هیچ وجه وجود ندارد و باید تکلیف دستمزد ۹۹، این طرف سال مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فرد، گروه یا نهادی حق ندارد برگزاری جلسات مزدی را به بهانه کرونا به تعویق بیاندازد، ادامه می‌دهد: کارگران باید برای دستمزد فروردین خود برنامه‌ریزی کنند و باید قبل از نوروز بدانند که سال بعد قرار است چقدر دستمزد بگیرند؛ لذا کرونا نمی‌تواند عامل توقف جلسات باشد.

نماینده کارگران در جلسات مزدی تاکید می‌کند: در استانداردهای بهداشتی که اخیرا منتشر شده، آمده است که فاصله ایمن بین افراد باید حداقل ۶ فوت باشد تا احتمال ابتلا به کرونا از بین برود؛ همین استاندارد را می‌توان در جلسات سه‌جانبه شورای عالی کار، به کار گرفت و دیگر بهانه‌ای برای تعلیق جلسات وجود ندارد؛ باید در نظر بگیریم که در این شرایط نامناسب اقتصادی، تعیین افزایش دستمزد کارگران یک الزام است. کارگران توقع دارند سبد معاش ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومانی که در جلسات کمیته دستمزد مصوب شده، در تعیین دستمزد مبنا قرار بگیرد و به بند دوم ماده ۴۱ قانون کار عمل شود.

توفیقی در انتها از معاونت روابط کار وزارت کار درخواست می‌کند که حداکثر هفته آینده جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین دستمزد ۹۹ برگزار شود و می‌گوید: امیدواریم هرچه زودتر دعوتنامه‌های این جلسه به دست ما نمایندگان کارگری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز