خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری سه‌شنبه سرویس کارگری ایلنا می‌خوانید؛

آیا دولت مجبور است "یارانه کرونا" به شهروندان پرداخت کند؟/کودکانی که در جوار زباله‌ها زندگی می‌کنند با کرونا چگونه کنار می‌آیند؟!/دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی بلامانع است/دستمزدها را به ۵ میلیون تومان برسانید/سبد معاش در محاسبات مزدی لحاظ شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۷۴۴

متاثر از شیوع کرونا در ایران بخش زیادی از مطالب امروز سرویس کارگری ایلنا درباره مواجهه کارگران با این بیماری بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز نیز مطالب متعددی درباره کرونا در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد. مباحث مربوط به دستمزد و همچنین گزارشی درباره قرق بانان از دیگر مطالب مهم امروز بودند.

 آیا دولت مجبور است "یارانه کرونا" به شهروندان پرداخت کند؟

در روزهای اخیر مباحثی تحت عنوان پرداخت یارانه کرونا به بنگاه‌های اقتصادی مطرح شده است. مثل زمانی که سیل یا زلزله رخ می‌دهد، اکنون نیز با حادثه‌ای غیرمترقبه روبه‌رو هستیم که به اقتصاد کشور ضربه زده است. دولت وظیفه دارد راهکارهایی برای جبران خسارت بنگاه‌های اقتصادی پیدا و اجرا کند.

کودکانی که در جوار زباله‌ها زندگی می‌کنند با کرونا چگونه کنار می‌آیند؟!

مینا جندقی (فعال حقوق کودکان) می‌گوید: حالا که کار به بحران کشیده و جان این کودکان در خطر است، دیگر نمی‌توان به سادگی آن را حل نمود. در شرایط بحران فعلی باید به مرگ و زندگی این کودکان فکر کرد و با توقف فوری زباله‌گردی و مشارکت ارگان‌های مختلف، اقدام به اسکان کودکان زباله‌گرد در شرایط سالم و ارائه‌ بسته‌های حمایتی به این کودکان نمود.

دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی بلامانع است

سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت کارکنان و ارباب رجوع ابلاغ کرد که بر این اساس ارائه خدمات الکترونیکی توسط کارکنان دستگاه‌ها به شکل دورکاری بلامانع است.

نگرانی کارگران عسلویه و کنگان بابت شیوع احتمالی کرونا

علیرغم آمار رسمی صفر درصد ابتلا به کرونا در استان بوشهر، مردم محلی و کارگران عسلویه و کنگان نگران هستند. کارگران می‌گویند پک بهداشتی دریافت نکرده‌ایم.

۳ هزار کارگر گیلانی خواهان تعطیلی یا کاهش ساعات کاری هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان گفت: در حال حاضر خیلی از ادارات و کارمندان در گیلان به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند اما فعلا برای کارگران تصمیمی گرفته نشده است.

دستمزدها را به ۵ میلیون تومان برسانید

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن بیانیه‌ای در آستانه تعیین دستمزد بیانیه‌ای صادر کرد.

سبد معاش در محاسبات مزدی لحاظ شود

یک فعال کارگری در قزوین گفت: افزایش مزد باید مطابق قوانین و بر اساس دو مؤلفه ماده۴۱ قانون کار یعنی نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار کارگری تعیین شود.

کارگران حفاظت از جنگل‌های شمال، توپِ «پینگ پونگ» مسئولان

کارگران حفاظت از جنگل‌های شمال کشور که نگران معیشت و امنیت شغلی خود هستند، مانند توپ پینگ پونگ، میان شرکت های پیمانکاری و دولت پاسکاری می‌شوند. در چنین وضعی آنها باید گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز